اخبار   
 

 اعتبار آبرسانی مسکن مهر پرند تامین شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران از جابجایی اعتبار و تخصیص مبلغی به شرکت آبفا برای تامین آب شرب پرند خبر داد...

معاونان وزیر مسکن و نیرو دیروز در حالی دور هم جمع شدند که در پرند علاوه بر واحدهای مسکونی مهر آماده تحویل بدون آب و برق برخی از واحدهای مسکونی نیز در ماههای آتی به بهره برداری می رسند که آنها نیز به سرنوشت این واحدهای مسکونی دچار خواهند شد.
تأمین آب و برق مسکن مهر در پرند به نظر می‌رسد به یک معضل تبدیل شده و علیرغم تصویب 400 میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت برای تأمین آب و برق مسکن مهر این مشکل حداقل در شهر پرند که قرار است به یک شهر 700 هزار نفری تبدیل شود پابرجاست.
در این خصوص مصاحبه تلفنی با محمد پرورش مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران انجام شده که در ادامه می آید:
*فارس:چرا برخی از واحدهای مسکونی مهر در پرند بدون آب شرب باقی مانده اند؟
پرورش: بحث پرند چون بارگذاری زیادی شده است و خدمات آب و فاضلاب هم در آن به شدت مورد نیاز دارد اما به هر حال از ابتدا مسکن مهر در اولویت شرکت آبفا بوده است.اما آنچه که مشخص است این است که یک مقدار بحث‌های اعتباری بود که دیروز هم طی جلسه‌ای که با حضور معاونان وزیر مسکن و معاونان وزیر نیرو تشکیل شد یک سری تصمیمات اخذ شد که اعتباراتی که قبلا توافق شده همانها اجرایی شود تا پروژه هر چه زودتر بر اساس زمانی که محاسبه شده توسط وزارت مسکن انجام شود. تمام نقشه‌ها و پروژه‌های شرکت آبفا آماده است و یک مقدار خریدهایمان را باید کامل کنیم تا بتوانیم از آنها استفاده کنیم.
*فارس: یعنی آن 400 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته برای آب و برق مسکن مهر اختصاص یافت و مشکل آن حل شد؟
پرورش: یک قسمت از این اعتبار دیروز در جلسه جابه‌جا شد و وزارت نیرو پول آن را داد ولی آن حوزه‌های دیگر هم در حال پی گیری هستیم تا پولهایشان را بگیرند و کار خود را ادامه بدهند.
*فارس: وزارت نیرو این هزینه را برای چه حوزه‌ای اختصاص داد؟
پرورش: تخصیص پول را به شرکت‌های خدماتی مثل شرکت آب و فاضلاب داد و جابجا کرد تا ما پروژه را انجام دهیم
*فارس: پس مشکل آب شرب پرند بزودی حل می‌شود.
پرورش: شهر پرند مشکل تامین آب دارد و در آنجا باید پروژه بزرگی تعریف کنیم چرا که در پرند بحث 10 هزار و 15 هزار جمعیت فعلی نیست، بنابراین ما برنامه‌ریزی کردیم که با بارگذاری انجام شده مردم در پرند مستقر شوند و بتوانیم آب شرب را به آنجا برسانیم.
*فارس:یعنی مشکل به کلی حل می شود.
پرورش:به هر حال برای شهر پرند باید مصوبه فنی یک طرح بزرگ آبرسانی از دولت اخذ شود تا مشکل آب این شهر در دراز مدت حل شود.باید یک پروژه بزرگ و آبرسانی تعریف شود تا مشکل پرند را به صورت موقت و با آینده‌نگری دور بتوان انجام داد اما به هر حال به صورت موقت پروژه‌هایی را تعریف کردیم تا این مشکل هر چه سریعتر حل شود.
*فارس: مگر قبل از وقوع این مشکل مسوولان نمی‌دانستند که پرند دارای مشکل تامین آب است؟
پرورش: اکنون استان تهران را که در نظر بگیرید مشکل آب دارد. اکنون در دماوند که در مسیر شمال است ما بیشترین مشکل را داریم به هر حال استان تهران مشکلات خاص خود را دارد.
*فارس: به هر حال برای انتقال آب به پرند از کجا قرار است این انتقال صورت گیرد.
پرورش: شرکت آبفای استان تهران مقداری چاه در حال حفر با فاصله دورتر دارد و می خواهد آب آن را به این شهر انتقال دهد تا مشکل را حل کند.
  منبع : خبرگزاری فارس
  09:55   پنجشنبه 8 مهر 1389  
 نظرات