اخبار   
 

 مکانیابى مسکن مهر براساس الگوى ایرانى - اسلامى

وزارت مسکن و شهرسازى با اشاره به اینکه مکانیابى مسکن مهر با لحاظ ابعاد فنى اقتصادى، اجتماعى و فرهنگى و براساس الگوى ایرانى - اسلامى انجام شده است، اعلام کرد این مکانیابى...

وزارت مسکن و شهرسازى با اشاره به اینکه مکانیابى مسکن مهر با لحاظ ابعاد فنى اقتصادى، اجتماعى و فرهنگى و براساس الگوى ایرانى - اسلامى انجام شده است، اعلام کرد این مکانیابى با لحاظ محدودیت هاى گوناگون دولت، همراه بوده است.
به گزارش مهر، وزارت مسکن و شهرسازى به اظهارات حامد آهنگرانى - کارشناس مسکن - با عنوان «هدف گذارى غلط مسکن مهر» در تاریخ ۲/۴/۸۹ واکنش نشان داد. متن کامل این توضیحات به شرح ذیل است:
1- هدف گذارى طرح مسکن مهر، پس از کار کارشناسى گسترده و بهره مندى از صاحبنظران این بخش، بر اساس ظرفیت تولید مسکن در کشور و با لحاظ میزان تقاضا بوده است.
۲- با حذف برخى از متقاضیان مسکن مهر که واجد شرایط نبوده اند و همچنین پاره اى از انصرافات صورت گرفته در حال حاضر، مسکن مهر براى حدود یک میلیون متقاضى در دستور کار است که با توجه به هزینه تقریبى ۲۵ میلیون تومان براى هر واحد، موضوع سرمایه گذارى مسکن مهر در حد ۲۵هزار میلیارد تومان خواهد بود که اولا این رقم براى یکسال برنامه ریزى نشده است، ثانیا این رقم قابل مقایسه با تولید ناخالص ملى نیست.
۳- دولت و وزارت مسکن به عنوان سیاستگذار، هماهنگ کننده و تسهیل کننده طرح مسکن مهر مى باشند ولى اجراى این طرح عظیم ملى بر عهده بخش خصوصى مى باشد و در واقع متولى اصلى آن خود مردم هستند.
۴- مکان یابى مسکن مهر با لحاظ ابعاد فنى اقتصادى، اجتماعى و فرهنگى و بر اساس الگوى ایرانى - اسلامى صورت پذیرفته است؛ هر چند این مکانیابى با لحاظ محدودیت هاى گوناگون دولت - خصوصا در کلانشهرها - همراه بوده است.
۵- به رغم اینکه گروه هاى هدف مسکن مهر عمدتا از اقشار کم درآمد جامعه هستند، دولت و وزارت مسکن به هیچ وجه کیفیت را فداى کمیت ننموده است به طورى که با نظارتهاى صورت گرفته مى توان مدعى شد مسکن مهر داراى استحکام به مراتب بالاترى از مسکن هاى شخصى ساز مى باشد
  منبع : معماری نیوز
  12:36   یکشنبه 13 تیر 1389  
 نظرات