اخبار   
 

 ساخت مسکن مهر طی دو سال آینده به پایان می‌رسد

یک نماینده مجلس شورای اسلامی معتقد است: ساخت واحدهای مسکونی طرح مهر طی دو سال آینده به پایان می‌رسد و در این مدت تاسیسات زیربنایی نیز تکمیل خواهد شد...

یک نماینده مجلس شورای اسلامی معتقد است: ساخت واحدهای مسکونی طرح مهر طی دو سال آینده به پایان می‌رسد و در این مدت تاسیسات زیربنایی نیز تکمیل خواهد شد.
'مهرداد بائوج لاهوتی' روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: نیاز به واحدهای مسکونی سالانه یک میلیون دستگاه است و با توجه به توانمندی‌ها امکان ساخت 200 هزار واحد مسکونی در سال وجود دارد که با گذشت سه سال از اجرای طرح مسکن مهر انتظار می‌رود ظرف دو سال آینده این خانه‌ها تکمیل شود.
وی با مثبت ارزیابی کردن تلاش‌های صورت گرفته از سوی وزیر مسکن و شهرسازی دولت دهم در ارتباط با طرح مهر، گفت: آخرین آمارها حاکی از آن است که 937 هزار واحدمسکونی طرح مهر بعنوان هدف وزارت مسکن وشهرسازی برنامه‌ریزی شده که از این رقم بیش از شش درصد آن به مرحله نازک کاری رسیده است.
لاهوتی یادآور شد: جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت مسکن و شهرسازی 59 هزار واحد مسکونی طرح مهر در سطح کشور به مرحله نازک کاری رسیده‌اند که کارها در این بخش تداوم دارد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: مشکل تامین تاسیسات زیربنایی طرح مسکن مهر بعنوان دغدغه مردم بود، اما براساس توافق‌های صورت گرفته بین وزارت مسکن و شهرسازی و نیرو وضعیت پروژه‌ها روشن شده و منابع لازم اختصاص یافته است.
وی تصریح کرد: پیش بینی منابع لازم برای اجرای آبرسانی و تامین برق مهمترین مساله خانه‌های مهر است و انتظار می‌رود که در این بخش سرعت لازم نیز داشته باشیم و مردم به خانه‌های با امکانات لازم دست یابند.
به اعتقاد این نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، بهره‌گیری از توانایی بخش خصوصی بویژه انبوه‌سازان نقش موثری در سرعت بخشیدن به اجرای طرح مسکن مهر داشته و خواهد داشت و وزارت مسکن وشهرسازی از آنها نباید غافل شود.
چندی پیش معاون وزیر مسکن و شهرسازی از مطالعه برای اجرای مرحله دوم ساخت مسکن مهر در سال آینده خبر داده بود و این درحالی است که یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی براین باور است که طی دوسال آینده ساخت مسکن مهر به پایان می‌رسد.
طرح مسکن مهر از خرداد ماه 1386 وارد مرحله اجرایی شد و در پایان شهریورماه 1389 از مجموع 937 هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی شده بیش از شش درصد آن به مرحله نازک کاری رسیده است.
  منبع : ایرنا
  13:19   دوشنبه 5 مهر 1389  
 نظرات