اخبار   
 

 شهردار اصفهان: جناب چیت‌چیان نگذارید صبر مردم اصفهان تمام شود

شهردار اصفهان در خصوص دستور وزیرنیرو در رابطه با توقف طرح تونل گلاب ۲ اظهار داشت: جناب آقای چیت چیان عزیز نگذارید مردم صبرشان تمام شود، آنها حق شان را می خواهند و بیش از آن را نمی خواهند...

شهردار اصفهان: جناب چیت‌چيان نگذارید صبر مردم اصفهان تمام شود/سكوت مردم اصفهان به دليل ظرفيت آنان بوده است

رهبر معظم انقلاب در سال ۸۰ دستورات لازم در خصوص زاینده رود را صادر کرده‌اند

شهردار اصفهان در خصوص دستور وزیرنیرو در رابطه با توقف طرح تونل گلاب ۲ اظهار داشت: جناب آقای چیت چیان عزیز نگذارید مردم صبرشان تمام شود، آنها حق شان را می خواهند و بیش از آن را نمی خواهند.

به گزارش ایمنا، سیدمرتضی سقائیان نژاد در مراسم بهره برداری از طرح های عمرانی، فرهنگی و خدماتی منطقه ۱۱ گفت: از سال ۹۰ تاکنون ۱۱۱ پروژه عمرانی، فرهنگی و خدماتی در منطقه ۱۱ به بهره برداری رسیده است امروز نیز ۳۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح می شود.

وی افزود: با توجه به ۶۲ هزار نفر جمعیت رهنان پروژه هایی که به بهره برداری رسیده، بسیار قابل توجه است.

شهردار اصفهان با اشاره به بودجه منطقه ۱۱ در سال جاری تصریح کرد: بودجه امسال شهرداری این منطقه ۵۰ میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقدی می باشد به طوری که بودجه رهنان قبل از الحاق ۳.۵ میلیارد تومان بوده است.

دکتر سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه تمامی پروژه ها و طرح ها به منظور تامین آرامش انجام شده است، خاطرنشان کرد: مردم بودجه شهرداری را تامین می کنند بنابراین اگر کاری در شهر انجام می شود تنها برای مردم و جلب رضایتمندی آنان است.

وی تاکید کرد: تمامی خدمات در پرتو وحدت، همدلی و هماهنگی اعضای شورا و شهرداری انجام گرفته است چرا که باید کوشش کنیم با انجام طرح های شهری امید مردم را نسبت به مباحث شهر افزایش دهیم که در این صورت سرمایه های اجتماعی ارتقا و اعتماد مردم می شود.

اولین خانه بیداری اسلامی کشور تحت عنوان اندیشکده بیداری اسلامی در اصفهان به بهره برداری می رسد.

شاهد سه رويداد بزرگ فرهنگي در مهرماه هستيم

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه امسال پروژه‌های متعددی در مناطق ۱۵ گانه به بهره برداری می رسد، اظهار داشت: در مهرماه نیز شاهد سه رویداد بزرگ فرهنگی هستیم که یکی از آنها برگزاری اجلاس بین المللی حفاظت از میراث ناملموس است.

دکترسقائیان نژاد با بیان اینکه شاید میراث ناملموس مفهوم گنگی داشته باشد، ادامه داد: سنت ها، سبک زندگی، آداب و رسوم، نگاه به طبیعت و شیوه برخورد از جمله میراث ناملموسی است که در نظر داریم با برگزاری این اجلاس آن را به جهانیان نشان دهیم.

وی با اشاره به اینکه اجلاس میراث معنوی با حضور بیش از ۵۰ کشور برگزار می شود، گفت: قرار است در اجلاس میراث معنوی، فرهنگ و معنویت کشور و شهراصفهان را به رخ جهانیان بکشانیم.

شهردار اصفهان افزود: برگزاری جشنواره فیلم کودک نیز دومین رویداد بزرگ فرهنگی در مهرماه است که در سطح ملی و بین المللی برگزار می‌شود.

دکترسقائیان نژاد افتتاح اولین خانه بیداری اسلامی کشور را سومین رویداد فرهنگی در مهرماه عنوان و تصریح کرد: اولین خانه بیداری اسلامی کشور تحت عنوان اندیشکده بیداری اسلامی در اصفهان به بهره‌برداری می رسد.

وی خاطرنشان کرد: قرار است در این خانه نخبگان فرهنگی کشور دور هم جمع شوند و با نگاه تمدنی، حرکت های تمدنی را حمایت کنند و تمدن مورد نظر رهبر معظم انقلاب را به صورت عملی در اصفهان دنبال نمایند.

در سال جاری که به نام فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است شاید بزرگترین حرکت فرهنگی ۹۳ کشور در اصفهان اتفاق افتد.

شهردار اصفهان اظهار داشت: در سال جاری که به نام فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است شاید بزرگترین حرکت فرهنگی ۹۳ کشور در اصفهان اتفاق افتد.

افتتاح رسمي شهرروياها با حضور معاون اول رييس جمهور

دکتر سقائیان‌نژاد از سفر معاون اول رییس جمهور به اصفهان در هفته دولت سخن به میان آورد و ادامه داد: شهررویاها اکنون در اختیار شهروندان قرار گرفته شده است اما در هفته اول شهریورماه همزمان به هفته دولت این پروژه با حضور معاون اول رییس جمهور به صورت رسمی به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به پروژه مرکز همایش های بین‌المللی اضافه کرد: تمام کوشش ما بر این است که تا پایان سال جاری سالن اصلی مرکز همایش های بین المللی به بهره‌برداری برسد.

شهردار اصفهان گفت: در ابتدا که عملیات اجرایی این طرح آغاز شد کسی به این پروژه توجهی نکرد اما به تازگی این پروژه در سطح ملی جای خود را پیدا کرده است.

دکترسقائیان نژاد به پروژه قطار شهری اصفهان اشاره کرد و افزود: اگر متخصصان چینی همکاری کنند و آزمایش و راه اندازی واگن ها تکمیل شود تمام سعی بر این است که معاون اول رییس جمهور سوار بر فاز اول شود.

وی با بیان اینکه پروژه فاز سوم میدان امام علی(ع) شامل میدان جلوخان و پارکینگ کمرزرین در دست آزادسازی است، تصریح کرد: قرار است آزادسازی این فاز در نیمه دوم سال با سرعت بیشتری انجام شود.

شهررویاها اکنون در اختیار شهروندان قرار گرفته شده است اما در هفته اول شهریورماه همزمان به هفته دولت این پروژه با حضور معاون اول رییس جمهور به صورت رسمی به بهره برداری می رسد.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه مسجد جامع نماد میدان امام علی(ع) است ، خاطرنشان کرد: با اجرای فاز سوم مسجد جامع در راستای میدان امام علی(ع) قرار می گیرد.

آغاز اجراي پروژه رينگ چهارم ترافيكي در نيمه دوم سال

دکترسقائیان نژاد به اجرای پروژه رینگ چهارم ترافیکی اشاره کرد و ادامه داد: در نیمه دوم سال پروژه های رینگ چهارم در مناطق ۶، ۷ و ۱۲ اجرایی می شود.

وی اضافه کرد: در این راستا باید عملیات اجرایی پل اشکاوند در منطقه ۶ ، ساماندهی سه راه نقشینه در منطقه ۷ و طرح تقاطع غیرهمسطح میدان استقلال در منطقه ۱۲ آغاز شود.

شهردار اصفهان به پروژه های فرهنگی مذهبی جوار حرم زینبیه اشاره کرد و گفت: ساماندهی اطراف حرم زینبیه در فاز اول به مساحت ۱۴ هکتار و در فاز دوم به مساحت ۳۰ هکتار انجام خواهد شد.

دکتر سقائیان‌نژاد با بیان اینکه ۶۰ میلیارد تومان برای آسفالت معابر در سال جاری پیش بینی شده است، افزود: پروژه‌های بزرگ شهری هر کدام در جای خود به ظرفیت های شهر اصفهان می‌افزاید.

چرا به اصفهان عروس شهرهاي كشور بي توجهي مي كنيد؟

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به رودخانه زاینده‌رود تصریح کرد: اگر رودخانه زاینده‌رود را از اصفهان جدا کنند گویا تمدن را از این شهر جدا کرده اند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه مسئولان مرتب در سخنان خود می گویند اصفهان تمدن ایران زمین و عروس شهرهاست، خاطرنشان کرد: وزیرکشور، وزیر نیرو و رییس جمهور، شما که به اصفهان می‌بالید چرا به اصفهان بی توجهی می‌کنید؟ دکتر سقائیان نژاد با بیان اینکه بر اساس طومار شیخ بهایی سهم آب برای هر منطقه مشخص شده است، اظهار داشت: روزی سه استان یزد، اصفهان و چهارمحال و بختیاری در قالب یک استان بودند اما اکنون بر اساس تقسیمات کشوری به سه استان تقسیم شده‌اند ولی این دلیل نمی شود که آبی که ۴ هزار سال جاری بوده است، خشک شود.

در نیمه دوم سال پروژه های رینگ چهارم در مناطق ۶، ۷ و ۱۲ اجرایی می شود.

وی اصفهان را در زمینه تقدیم شهدا به جمهوری اسلامی در رتبه اول دانست و ادامه داد: اصفهان در اجرای پروژه‌ها و طرح های شاخص و در پرداخت مالیات در مقام اول است بنابراین مردم اصفهان انتظار دارند آبی که حق مردم و مایه حیات است دچار خدشه نشود.

شهردار اصفهان اضافه کرد: ۱۲ میلیارد مترمکعب در سال در منطقه چهارمحال و بختیاری آب تولید می شود در حالی که مصرف این استان بیش از یک میلیارد مترمکعب نیست و مابقی به خلیج سرازیر می‌شود.

دکترسقائیان نژاد با تاکید بر اینکه این آب باید به فلات مرکزی بازگردانده شود، گفت: چرا باید ما از آب شربی استفاده کنیم که اگر در رابطه با بحث های بهداشتی آن بخواهیم حرف بزنیم جای سخن بسیار است.

وی تاکید کرد: اگر تاکنون مردم اصفهان سکوت کرده اند به دلیل ظرفیت آنان بوده است و ما این ظرفیت را از آنان طلب می‌کنیم اما نباید کار به جایی برسد که صبر مردم تمام شود.

وی افزود: امروز مدیریت یکپارچه بر رودخانه زاینده‌رود وجود ندارد، ۹ ماده شورای آب هیچ کدام اجرایی نمی‌شود و هنوز شاهد برداشت آب در بالادست هستیم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: گلاب ۲ که با حضور وزیر نیرو تایید شد برای اینکه تی بی ام دفع نشود در حال آماده‌سازی بود تا مصوبات به جلو برود اما اکنون دستور توقف آن صادر شده است.

وزیرنیرو با چه اجازه ای بدون هماهنگی با مسئولان اصفهان وارد این استان می شود و باعث حرکت هایی می شود که مردم تحریک شوند.

دکترسقائیان نژاد خاطرنشان کرد: وزیرنیرو با چه اجازه‌ای بدون هماهنگی با مسئولان اصفهان وارد این استان می شود و باعث حرکت‌هایی می‌شود که مردم تحریک شوند.

وی با تاکید بر اینکه با این اقدامات مردم را تحریک نکنید، اظهار داشت: جناب آقای چیت چیان عزیز نگذارید مردم صبرشان تمام شود، آنها حق شان را می خواهند و بیش از آن را نمی‌خواهند. شهردار اصفهان با بیان اینکه ۳ میلیارد مترمکعب آب از سمیرم وارد چهارمحال بختیاری می شود، ادامه داد: تعداد زیادی از مردم چهارمحال در اصفهان زندگی می‌کنند، اصفهان و چهارمحال و بختیاری با هم برادر هستند پس چرا باید در رابطه با مباحث آب یک سو نگری و تنگ‌نظری می‌کنید.

دکتر سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه ۵ هزار هکتار فضای سبز در معرض خطر است و چاههای ناژوان خشک شده است، گفت: پل های تاریخی و حتی میدان امام(ره) به واسطه کاهش سطح آبهای زیرزمینی دچار خطر است بنابراین اگر قرار است میراث تاریخی حفظ شود باید در عمل نشان دهید.

وی با اشاره به تهیه طوماری در خصوص زاینده رود و ارائه آن به مقام معظم رهبری افزود: مقام معظم رهبری در سال ۸۰ دستورات لازم را در خصوص زاینده رود داده اند اما اجرایی نشده است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: نقل می کنند زمانی که حضرت آیت الله خامنه ای از مقابل رودخانه در سال ۸۰ عبور کردند دست خود را در مقابل چشمانشان قرار دادند تا این وضعیت را مشاهده نکنند.

وی اظهار داشت: شما که پیرو رهبر هستید بدانید رسیدگی به وضعیت زاینده رود خواسته رهبر معظم انقلاب است.

  منبع : خبرگزاری ایمنا
  16:36   سه شنبه 21 مرداد 1393  
 نظرات    
 
علی رستمی 19:08 پنجشنبه 23 مرداد 1393
1
 علی رستمی
ایول به شهردار ...
اگه با مردم بیشتر همراه باشید و خودتونو با مردم ببینید و بدونید و به فکر پست و مقامتون نباشید خدا و مردمم کمکتون میکنند. از اول اگر چنین عکس العملهایی نشون میدادیم قطعا اینطور نمیشد. شفاف ، با قدرت و صادق و محکم باشید اصفهان و غیر اصفهانی با شما هستن...............
م افتخاری 09:19 شنبه 25 مرداد 1393
0
 م افتخاری
جناب شهردار محترم:
صبح به خیر
...
مرتضی جباری 10:56 شنبه 25 مرداد 1393
0
 مرتضی جباری
یکجانبه نگری درست نیست. برخی روستاها و شهرهای چهارمحال و بختیاری برای تامین آب شرب مشکل دارند.
غلامرضا رزمگیر 12:23 شنبه 25 مرداد 1393
0
 غلامرضا  رزمگیر
شهردار محترم اصفهان، اصفهان  بخشی از ایران است وبرای همه ایرانیان اهمیت دارد اما نگذارید صبر مردم چهارمحال تمام شود.