اخبار   
 

 حاشیه‌نشینی چالش عمده اصفهان در سال‌های آینده

خبرگزاری ایمنا: استاندار اصفهان با اشاره به این که 80 درصد از جمعیت استان شهر نشین هستند گفت: با افزایش جمیعت در اصفهان، حاشیه‌نشینی چالش عمده استان در سال‌های آینده خواهد...

خبرگزاری ایمنا: استاندار اصفهان با اشاره به این که 80 درصد از جمعیت استان شهر نشین هستند گفت: با افزایش جمیعت در اصفهان، حاشیه‌نشینی چالش عمده استان در سال‌های آینده خواهد بود.
به گزارش ایمنا،علیرضا ذاکر اصفهانی در نشست مشترک فرمانداران ،بخشداران و دهیاران استان اصفهان با اشاره به این که دولت نهم بر پایه احیا گفتمان انقلاب و بازگشت به هویت ایرانی شکل گرفته است افزود:دولت دهم نیز ادامه دهنده راه دولت نهم است و مسئولان با سرعت در حال ارائه خدمات به مردم هستند.
وی تصریح کرد: ظرفیت‌های خوبی در روستاهای اصفهان وجود دارد اما به دلیل عدم توجه به این استعدادها زمینه‌ رشد آنها فراهم نشده است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه بیش از 80 درصد از جمیعت استان اصفهان شهر نشین هستند، بیان داشت: با افزایش جمیعت، حاشیه‌نشینی نیز در اصفهان به وجود آمده و این معضل، چالش عمده استان در سال‌های آینده می‌شود.
ذاکر اصفهانی با بیان اینکه لازم است توجه ویژه به نقاط دور دست و محروم داشته باشیم، خاطرنشان کرد: حجم اعتبارات سال گذشته دولت برای پیشرفت روستاها افزایش خوبی داشته و در راستای برطرف کردن محرومیت تصویب شده است.
وی ادامه داد: با وجود مشکلات عدیده در اصفهان، نگاه ما بیرون از کلان‌شهر اصفهان بوده و حجم عمده اعتبارات متعلق به روستاها و مناطق محروم است.
استاندار اصفهان با اشاره به پیشرفت خوب مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت به اصفهان افزود: 261 مصوبه در سفر نخست رئیس جمهور به تصویب رسیده بود که تاکنون 244 مصوبه به طور کامل اجرا شده و به این معنی بوده که 93 درصد از مصوبات سفر نخست اجرایی شده است.
وی با بیان اینکه سفر دوم و سوم هیئت دولت به فاصله هفت ماه از هم انجام شد، اضافه کرد: از دی ماه سال گذشته تاکنون مصوبات سه سفر هیئت دولت در استانداری اصفهان پیگیری می‌شود و نتایج مطلوبی نیز داشته است.
ذاکر اصفهانی تصریح کرد: دور دوم سفرهای استانی 323 مصوبه داشت که 131 مصوبه اجرا شده و دور سوم 152 مصوبه داشته که 23 مورد آن به مرحله اجرا در آمده است.
وی با بیان اینکه رویکرد استانداری ایجاد 80 هزار اشتغال در سال جاری است، خاطرنشان کرد: با ارزیابی مجدد مشخص شد که اگر دولت اعتبارات و تسهیلات لازم را برای ایجاد اشتغال در استان بدهد، می‌توان چند برابر تعهد استانداری در اصفهان شغل ایجاد کرد.
استاندار اصفهان با اشاره به ایجاد اشتغال مناسب در بخش مسکن در سال جاری بیان داشت: برای بخش مسکن هفت هزار شغل پیش‌بینی کرده بودیم که تاکنون بیش از این مقدار شغل ایجاد شده است.
وی با بیان این مطلب که اصحاب فرهنگ و هنر تنها در کلان‌شهر اصفهان وجود ندارند، گفت: استعدادهای فرهنگی بسیار بالایی در روستاهای اصفهان وجود دارد که اگر ظرفیت‌سنجی شود، این استعدادها شکوفا می‌شود.
  منبع : ایمنا
  11:33   چهارشنبه 16 تیر 1389  
 نظرات