اخبار   
 

 کاهش20 درصدی هزینه‌های ساخت در هنگام اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها

پیش‌بینی می‌شود که طی دو سال آینده میزان ساخت و ساز به روش صنعتی از 25درصد فعلی به 40درصد افزایش یابد/ حدود 20 درصد کاهش قیمت در هزینه‌های ساخت و ساز خواهیم داشت...

ایلنا: رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن از کاهش 20درصدی هزینه‌های ساخت در هنگام اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها خبر داد و گفت: با افزایش ساخت و ساز به روش صنعتی به طور قطعی میزان هزینه‌های ساخت و ساز کاهش خواهد یافت.
به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود فاطمی عقدا در نشست خبری خود که به مناسبت برگزاری دومین همایش فناوری‌های نوین ساختمانی و صنعتی سازی برگزار شد اظهار داشت: میزان ساخت و ساز به روش صنعتی در کل ساخت و سازهای کشور در سال جاری به 25درصد افزایش یافت.
به گفته فاطمی، تا پیش از این ساخت و ساز به روش صنعتی سازی تنها 3 درصد بود. وی از افزایش 25درصدی صنعتی‌سازی کل ساخت و سازهای کشور خبر داد.
وی همچنین از افزایش ساخت و ساز به روش صنعتی تا 40درصد خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود که طی دو سال آینده میزان ساخت و ساز به روش صنعتی از 25درصد فعلی به 40درصد افزایش یابد.
به گفته فاطمی عقدا سال 90 سال شکوفایی مسکن و رونق گرفتن بخش مسکن است که مولفه‌هایی همچون مقاوم‌سازی، کیفیت، سرعت و کاهش هزینه‌ها در آن لحاظ شده است.
وی با بیان این که در سال آینده حدود یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته می‌شود گفت: در این میان کاربرد صنعتی سازی در ساخت و سازهای کشور از اهمیت بالایی برخوردار خواهد شد.
معاون وزیر مسکن از عدم دستور العمل مشخص برای طراحی، اجرا و نظارت به روش صنعتی سازی خبر داد و بیان داشت: در آینده‌ای نزدیک این دستور العمل تهیه و ابلاغ می‌شود.
فاطمی در خصوص فناوری‌های به کار رفته در ساخت و سازهای کشور گفت: تاکنون 87 فناوری تإیید شده است که به طور کامل با اقلیم ایران هماهنگی دارند.
به گفته فاطمی قیمت مسکن در هنگام اجرای هدفمند سازی یارانه‌ها افزایش نخواهد یافت و تأکید کرد: حدود 20 درصد کاهش قیمت در هزینه‌های ساخت و ساز خواهیم داشت.
  منبع : ایلنا
  14:01   شنبه 22 آبان 1389  
 نظرات