اخبار   
 

 پیشنهاد یک انبوه‌ساز به مپسا

یک فعال ساختمانی در مسکن مهر براین باور است که اگر دولت برآن است که امر صنعتی‌سازی مسکن را به صورت علمی ترویج دهد، لازم است که بعد از اتمام پروژه پایلوت صنعتی‌سازی پرند از نهادهای علمی برای بررسی دقیق این پروژه دعوت به عمل آورد...

یک فعال ساختمانی در مسکن مهر براین باور است که اگر دولت برآن است که امر صنعتی‌سازی مسکن را به صورت علمی ترویج دهد، لازم است که بعد از اتمام پروژه پایلوت صنعتی‌سازی پرند از نهادهای علمی برای بررسی دقیق این پروژه دعوت به عمل آورد.
رضا سیامنصوری با اعلام این مطلب به «دنیای‌اقتصاد» گفت: قطعا اقدام مپسا در راه‌اندازی پروژه پایلوت صنعتی‌سازی در پرند نقش موثری در ترویج صنعتی‌سازی مسکن در کل کشور دارد؛ اما از دیگر سو با توجه به اینکه ساخت‌وسازهای مپسا در ترویج صنعتی‌سازی نقش مرجع را دارد، از این رو لازم است که از نهادهای علمی برای آنالیز نقاط ضعف و قوت این پروژه دعوت به عمل آید.به گفته این سازنده مسکن همین مساله باعث خواهد شد که یک نهاد بی طرف با بررسی‌های کارشناسی در خصوص سازه‌های به کار گرفته شده در پایلوت صنعتی سازی پرند شرایطی را فراهم آورد که امر صنعتی‌سازی مسکن به شکل مطلوبی در کل کشور رواج پیدا کند.
این در حالی است که اگر این اتفاق محقق نشود، بیم آن می‌رود که با ترویج غیرعلمی مسکن صنعتی مشکلات عدیده‌ای برای این حوزه ایجاد شود. به اعتقاد وی با توجه به پیش رو بودن زمان اجرای قانون هدفمند شدن یارانه‌ها شیوه‌های ساخت مسکن به شکل سنتی به هیچ وجه نمی‌تواند راهگشا باشد و در این بین فقط صنعتی‌سازی مسکن است که می‌تواند در جهت اصلاح الگوی مصرف موثر واقع شود.
  منبع : دنیای اقتصاد
  11:58   سه شنبه 23 شهریور 1389  
 نظرات