اخبار   
 

 پروژه های کلان استانی با جدیت بیشتر دنبال شود

استاندار اصفهان در جلسه شورای اداری استان در جمع مسئولین بر تسریع و جدیت شش طرح کلان استانی تأکید کرد. دکترعلیرضا ذاکر اصفهانی با تأکید بر این مطلب، به شش طرح کلان استانی اشاره و عمده ترین طرح کلان استان را احداث تونل بهشت آباد و بحران آب در اصفهان عنوان کرد...

استاندار اصفهان در جلسه شورای اداری استان در جمع مسئولین بر تسریع و جدیت شش طرح کلان استانی تأکید کرد.
خبرگزاری ایمنا: دکترعلیرضا ذاکر اصفهانی با تأکید بر این مطلب، به شش طرح کلان استانی اشاره و عمده ترین طرح کلان استان را احداث تونل بهشت آباد و بحران آب در اصفهان عنوان کرد.
وی با بیان این که سعی شده مدیریت بحران آب بخوبی انجام و رضایتمندی نسبی صورت گیرد،به کمبود آب روستاییان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: امسال مشکل جدی آب شرب در بخش روستاهای اصفهان نداشته و فقط به برخی روستاهای شهرستان نایین و کاشان با تانکر آب رسانی می شود.
استاندار اصفهان به تأمین آب کشاورزی و صنایع اشاره کرد و گفت: استفاده از آب زاینده رود در حال انجام است و 60درصد کشت و کار کشاورزان بدون مشکل آب در استان انجام شده است.
وی در ادامه، طرح کنار گذر شرق اصفهان را از دیگر پروژه های کلان در حال انجام دانست و افزود: بودجه احداث گذر شرق اصفهان در دستورات بودجه ای رئیس جمهور بوده که هنوز مشکل نقدینگی بر طرف نشده و اعتبارات لازم را نیاز دارد.
ذاکر اصفهانی راه اندازی کنار گذر شرق اصفهان را مهمترین عامل کاهش آلایندگی و تصادفات و صرفه جویی در زمان و انرژی دانست و در ادامه به قطار سریع السیر اصفهان- تهران اشاره و گفت: سه شیفت کاری در این پروژه در حال کار هستند تا هر چه سریع تر پروژه تکمیل و بهره برداری شود.
مصلی بزرگ اصفهان و اختصاص بودجه فرهنگی به این بخش و تکمیل ورزشگاه نقش جهان و بودجه 7 میلیارد تومانی و درخواست بودجه 30 میلیارد تومانی از ریاست جمهوری و احداث متروی اصفهان و ایجاد رینگ بین شهرهای جدید بهارستان، شهرک مجلسی و فولاد شهر و اتصال جنوب شرق اصفهان با همدیگر از جمله دیگر طرح های کلان استان بود که استاندار در تسریع آن تأکید کرد.
ذاکر اصفهانی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور دستگاه های اجرایی در اصفهان و مخالفت برخی ها اشاره و این اقدام را به نفع اصفهان دانست و گفت: با انتقال این دستگاه های اجرایی به اصفهان 40 نفر از اعضای هیأت علمی وارد استان شده که به توان علمی استان کمک خواهند کرد.
وی با بیان این که سه استان رقیب انتقال اداره کل صنایع دستی بودند گفت: به سبب قابلیت های استان اصفهان تصمیم بر این شد که این وزارت خانه به اصفهان منتقل شود.
ذاکر اصفهانی همچنین گفت: با انتقال دو وزارت خانه به اصفهان پیش بینی می شود 100 نفر در اصفهان مشغول به کار شوند که در صورت عدم تمایل افراد به انتقال از ظرفیت های داخل استانی استفاده خواهد شد.
  منبع : ایمنا
  11:26   شنبه 26 تیر 1389  
 نظرات