اخبار   
 

 پروانه ساخت در بافت‌های فرسوده رایگان صادر می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی از آمادگی برای پرداخت تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده در سال جاری خبر داد و گفت: با استانداری‌ها و شهرداری‌ها توافق شده است پروانه ساخت در بافت‌های فرسوده رایگان صادر شود...

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، مجید کیانپور از تهیه طرح نوسازی و بهسازی ۱۳هزار هکتار از بافت‌های فرسوده کشور خبر داد و بیان داشت: تا پایان امسال ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار بافت فرسوده شهری با استفاده از تسهیلات بانکی نوسازی می‌شوند.
وی در خصوص شناسایی ۷۰ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور، اظهار داشت: رایزنی‌ها در انتخاب مهندس مشاور برای تهیه طرح‌های بهسازی ۱۲ هزار هکتار بافت فرسوده دیگر نیز آغاز شده و تا شهریور سال آینده ۲۵ هزار هکتار از محدوده بافت‌های فرسوده صاحب طرح نوسازی شود.
وی با اشاره به تاکید برنامه پنجم توسعه بر ضرورت نوسازی سالانه ۱۰ درصد از بافت‌‌های فرسوده، افزود: با اجرای طرح بهسازی و نوسازی در بافت‌های فرسوده شهرها، مساحت پلاک‌ها و عرض خیابان‌ها بر اساس ضوابط شهرسازی و معماری جدید تعریف می‌شوند.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران میزان پرداخت تسهیلات برای نوسازی واحدهای مسکونی در بافت فرسوده را در روش غیرصنعتی ۲۰۰ میلیون ریال و صنعتی ۲۵۰ میلیون ریال برای هر واحد اعلام کرد و گفت: سود دوره مشارکت این تسهیلات ۱۱ درصد و در فروش اقساطی نیز ۱۲ درصد تعیین شده است. وی با تاکید بر این‌که دولت در پرداخت تسهیلات بافت فرسوده هیچ محدودیتی تعیین نکرده است از ساکنان بافت‌های فرسوده شهری خواست برای نوسازی واحدهای خود با در اختیار داشتن پروانه نوسازی به شرکت‌های عمران و مسکن سازان شهرهای محل اقامت خود مراجعه کنند تا تسهیلات در نظر گرفته شده به آنان پرداخت شود.
کیانپور افزود: با استانداری‌ها و شهرداری‌ها نیز توافق شده است پروانه ساخت در بافت‌های فرسوده رایگان صادر شود.
  منبع : ایمنا
  11:41   یکشنبه 8 آبان 1390  
 نظرات    
 
مسعود احمدنژاد 22:07 یکشنبه 8 آبان 1390
3
 مسعود احمدنژاد
ظاهراً برنامه های بافت فرسده بهتر از مسکن مهر در حال جوابگویی است. ضمن مشارکت بخش خصوصی، ظاهر شهر ها هم کمی بهتر میشه
بهزاد حسین زاده 16:17 دوشنبه 9 آبان 1390
3
 بهزاد  حسین زاده
فعلا که با50%درصد تخفیف در عوارض شهرداری انجام میشه تا بعد