اخبار   
 

 صاحبخانه شدن آرزویی محال نیست

با سیاست هایی که طی دولت نهم پایه گذاری شد و در دولت دهم اجرای آن پیگیری می شود داشتن سر پناه دیگر برای اقشار کم درآمد آرزویی محال نیست...

با سیاست هایی که طی دولت نهم پایه گذاری شد و در دولت دهم اجرای آن پیگیری می شود داشتن سر پناه دیگر برای اقشار کم درآمد آرزویی محال نیست.
به گزارش وزارت مسکن و شهرسازی، مرتضی تمدن در مراسم تودیع ریاست قبلی و معارفه ریاست جدید سازمان مسکن و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه تا همین چند سال پیش میزان پس اندازها، قیمت مسکن و نحوه عرضه آن هیچ نقطه امیدی را برای صاحبخانه شدن پیش روی کسانی از درآمد کافی برخوردار نبودند ترسیم نمی کرد، اظهار داشت: با سیاست هایی که تحت عنوان طرح مسکن مهر طی دولت نهم پایه گذاری شد و در دولت دهم اجرای آن به شدت دنبال می شود، دیگر صاحبخانه شدن امری محال برای اقتشار کم در آمد جامعه محسوب نمی شود.
وی با اشاره به اینکه برخی از رسانه ها در ابتدای اجرای طرح مسکن مهر آن را باور نداشتند و از غیر ممکن بودن موفقیت آن سخن می گفتند، تصریح کرد: خوشبختانه طرح مذکور که با توجه به ظرفیت و توان بالای وزارت مسکن و شهرسازی طراحی شد، امروز به بارنشسته است و همه می توانند در سراسر کشور از این پروژه بزرگ و ملی بازدید کنند.
استاندار تهران مسکن را یکی از دغدغه های اصلی در زندگی خانواده ایرانی دانست و اظهار داشت: با گام موثری که برداشته شد وزارت مسکن و شهرسازی این دغدغه جدی را تبدیل به امید کرد.
تمدن با تاکید بر اینکه هر طرحی در ابتدای اجرا ممکن است با نواقصی هم روبرو باشد ولی در طول زمان کامل می شود، ادامه داد: افتخار می کنیم که در کشورمان با آسانترین شرایط تسهیلات در اختیار متقاضی قرار داده می شود. چرا که مجموعه بانکی روان شده و به خدمت طرح مسکن مهر درآمده است.
وی سیاست هایی مانند توزیع سهام عدالت، هدفمند کردن یارانه ها و طرح مسکن مهر را نشان دهنده رویکرد دولت در گسترش عدالت اجتماعی عنوان کرد و افزود: اجرای طرحی مانند طرح مسکن مهر در حوزه هایی مانند اشتغال نیز بسیار تأثیرگذار بوده است تا جایی که با بازدید از پروژه‌ها می‌توان خیل عظیمی از مهندسان جوان را مشغول به کار و فعالیت مشاهده کرده است.
تمدن با بیان اینکه اقدامات عده‌ای نمی‌تواند مانع اجرای سریع طرح مسکن مهر در کشور شود، تصریح کرد:برای مثال تدابیر لازم در حوزه تأمین مصالح ساختمانی اندیشیده شده است و اگر عده محدودی بخواهند چنین مصالحی را احتکار کنند، اقدامات لازم انجام می‌شود.
استاندار تهران سبک سازی جمعیت تهران را از رویکردهای غیرقابل تغییر دولت اعلام کرد و گفت: بخشی از ستادهای وزارتخانه ها در سایر پهنه های استان استقرار پیدا خواهند کرد.
وی روند فعالیت های انجام شده در حوزه مسکن و شهرسازی استان تهران در زمان مسئولیت ابوالفضل مشکینی بر این سازمان را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: تنها طی همین 3 تا 4 ماه گذشته تکلیف طرح جامع 20 شهر استان تهران مشخص شد و در 3 سال گذشته نیز اقدامات خوبی در زمینه اجرای طرح مسکن مهر استان صورت گرفت.
تمدن از مهندس کیانپور، رئیس جدید سازمان مسکن و شهرسازی استان تهران نیز خواست با سرعت هر چه بیشتر نسبت به ادامه فعالیتها اقدام کند.
بنابراین گزارش علیرضا محفوظی معاون تلفیق برنامه و امور مجلس وزیر مسکن و شهرسازی نیز طی مراسم تودیع و معارفه، ضمن قدردانی از ریاست قبلی سازمان مسکن و شهرسازی استان تهران، اظهار داشت: باید توجه کنیم که آثار و ابعاد کار در این استان ملی است و به صورت ویژه ای روی سایر استانها تأثیر خواهد گذاشت.
وی تأکید کرد: کار وزارت مسکن و شهرسازی فرابخشی است و بدون همکاری لازم دستگاه های مرتبط، به ثمر رسیدن برنامه ریزی ها میسر نیست.
براساس این گزارش، ابوالفضل مشکینی نیز در مراسم تودیع خود، اظهار داشت: طی دوره مدیریتی تلاش کردم تا نگاهی انسانی مبتنی بر نقش مؤثر تک تک افراد مجموعه در اجرای سیاست ها داشته باشیم.
همچنین مجید کیانپور، رئیس جدید سازمان مسکن و شهرسازی استان تهران نیز اجرای طرح مسکن مهر با تمام توان ، حفاظت از اراضی و همکاری با شورای حفظ حقوق بیت المال و توجه به شهرسازی و معماری را از برنامه های مهم خود اعلام کرد.
گفتی است، ابولفضل مشکینی از این پس ریاست مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی شهرسازی و معماری ایران را بر عهده می گیرد.مجید کیانپور نیز پیش از این ریاست سازمان مسکن و شهرسازی استان مرکزی را برعهده داشت.
  منبع : جوان آنلاین
  11:54   چهارشنبه 6 مرداد 1389  
 نظرات