اخبار   
 

 عدم نظارت نظام مهندسی بر مسکن مهر

نظارت مستقیم بر ساخت‌وسازهای مسکن مهر تهران وجود ندارد اما نظارت از طریق اعضای حقیقی و حقوقی نظام مهندسی به صورت غیرمستقیم صورت می‌گیرد...


رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت:‌ با توجه به اینکه مسکن مهر تهران توسط انبوه‌سازان ساخته می‌شود، نظارت مستقیم از سوی سازمان نظام مهندسی استان تهران در ساخت این واحدها صورت نمی‌گیرد.

سعید غفرانی تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی استان تهران به شکل غیرمستقیم در ساخت مسکن مهر تهران نقش دارد و اجرای این پروژه‌ها بر اساس اصول مهندسی صورت می‌گیرد. وی افزود: به دلیل این که تفاهم‌نامه‌ای با سازمان نظام مهندسی استان منعقد نشده، نظارت مستقیم وجود ندارد اما نظارت از طریق اعضای حقیقی و حقوقی نظام مهندسی به صورت غیرمستقیم صورت می‌گیرد.

غفرانی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره چگونگی نظارت بر ساخت‌وسازهای استان تهران گفت: حدود یک ماه است که معرفی ناظران از شهرداری به سازمان نظام مهندسی استان واگذار شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران با بیان این که از زمان مذکور ناظران توسط سازمان نظام مهندسی استان معرفی می‌شوند، اضافه کرد: در این راستا به منظور ارتقاء ساخت‌وسازها، ناظران را آموزش می دهیم و فعالیت آن‌ها را کنترل می‌کنیم. غفرانی با اشاره به این که عمر استاندارد ساختمان باید 100 سال باشد، خاطرنشان کرد: میانگین عمر ساختمان در استان تهران بین 35 تا 40 سال است.
  منبع : ارسال شده توسط علیرضااحمدی
  09:20   دوشنبه 9 مرداد 1391  
 نظرات    
 
غلامرضا رزمگیر 20:22 دوشنبه 9 مرداد 1391
1
 غلامرضا  رزمگیر
جناب آقای مهندس رشد سریع شرکت های حقوقی ومهندسین مشاور عضو سازمان برای همین منظور بود هرچند نظارت ها مطلوب وقابل دفاع نیست اما نظام مهندسی ساختمان دخالت داشته وباید مسئولیت هم بپذیرد وجوابگوی عملکرد اعضای حقوقی خویش باشد.
در شهر های جدید (پرند ، هشتگرد وپردیس ) نظارت صرفا توسط اعضای حقوقی نظام مهندسی با حق الزحمه متر مربعی 30 هزار ریال انجام می شود هرچند این حق الزحمه توسط پیمانکارن (اطلاق انبوه ساز در این پروژه ها صحیح نیست ) بجای کارفرما پرداخت می گردد ونقض غرض از همین جا آغاز شده است.
موسی حاجیان 15:19 پنجشنبه 12 مرداد 1391
0
 موسی  حاجیان
منم فکر میکنم نظام مهندسی نظارت نداشته.چون خبری مبنی بر ریزش ساختمان و یا خسارت وتلفات جانی در مسکن مهر نشنیدم.نظام مهندسی اگر راست میگه جلوی این گودبرداری های غیر مجاز و.... رو بگیره.مسکن مهر پیشکش
غلامرضا رزمگیر 09:13 آدینه 13 مرداد 1391
0
 غلامرضا  رزمگیر
ریزش ساختمان های گلبهار مشهد را بخاطر آورید.در ضمن در مسکن مهر ودر بیابان های اگر گود برداری هم انجام شود احتمال ریزش کم است.