اخبار   
 

 خانه های تاریخی کرمان در حال تخریب هستند

شهردار کرمان با تاکید بر لزوم ساماندهی بافت قدیم شهر کرمان گفت: بسیاری از خانه های تاریخی کرمان در بافت قدیم شهر در حال تخریب هستند...

شهردار کرمان با تاکید بر لزوم ساماندهی بافت قدیم شهر کرمان گفت: بسیاری از خانه های تاریخی کرمان در بافت قدیم شهر در حال تخریب هستند.
ابوالقاسم سیف الهی اظهار داشت: در شهر کرمان هزار و 500 هکتار بافت فرسوده شهری وجود دارد که اکثرا در مرکز شهر قرار گرفته اند و شامل خانه های و کوچه ها و ابنیه تاریخی می باشند که بعضا هنوز هم توسط مردم در حال استفاده می باشند و کاربری مسکونی و تجاری دارند. وی گفت: بسیاری از این خانه های تاریخی در کرمان در حال ریزش و تخریب هستند و باید با برنامه ریزی دقیق این ابنیه تاریخی را حفظ کنیم.
وی گفت: هم اکنون وامهای بازسازی بافتهای فرسوده در کرمان درحال پرداخت می باشد اما به دلیل حجم زیاد بافتهای فرسوده در کرمان اگر سالی به پانصد خانه هم وام بازسازی پرداخت شود همچنان زمان زیادی برای اتمام بازسازی این منطقه تاریخی شهر کرمان نیاز است. وی همچنین در خصوص نماسازی شهر کرمان گفت: باید این فرهنگ را در جامعه به وجود آوریم که نمای خانه ها نیز باید همچون داخل خانه ها زیبا و شکیل باشد.
وی گفت: در مقطعی برای افزایش تعداد ساخت و سازها در شهر نسبت به نماسازی ساختمانها برای دریافت پایان کار پافشاری نکردیم اما طی سالهای اخیر و با افزایش ساخت و سازها یکی از مهمترین شرایط دریافت پایان کار نماسازی می باشد.
شهردار کرمان گفت: باید فکری به حال نماهای شهر کرمان شود زیرا بسیاری از نماهای ساختمانها با یکدیگر توازن ندارند.
وی یکی دیگر از دلایل عدم پافشاری شهرداری طی سالهای اخیر در خصوص نماسازی را ساخت و ساز در زمینهای خالی شهر دانست و گفت: بسیاری از این زمینهای خالی در شهر وجود داشت که به زباله دانی تبدیل شده بود و با این سیاست هم اکنون اکثر این زمینها ساخته شده است.
  منبع : خبرآنلاین
  10:43   یکشنبه 7 شهریور 1389  
 نظرات