اخبار   
 

 "جابز " سومین مهندس برتر دنیا

"استیو جابز " مدیرعامل شرکت اپل در لیست "غول‌های مهندسی جهان " توانست عنوان سوم را از آن خود کند و پس از "ایزامبارد کینگدام برونِل " و "جیمز دایسون " به عنوان بزرگترین مهندس دنیا انتخاب شود...

"استیو جابز " مدیرعامل شرکت اپل در لیست "غول‌های مهندسی جهان " توانست عنوان سوم را از آن خود کند و پس از "ایزامبارد کینگدام برونِل " و "جیمز دایسون " به عنوان بزرگترین مهندس دنیا انتخاب شود و در رتبه بالاتری از "بیل گیتس " مدیرعامل اسبق مایکروسافت قرار گیرد.
به گزارش فارس به نقل از پی‌سی‌ورلد، لیست "غول‌های مهندسی جهان " نام برترین افراد دنیا در این زمینه را نشان می‌دهد که این لیست توسط 900 مهندس برتر انگلیسی تهیه می‌شود و وظیفه انجام تحقیقات آن را شرکت General Electric برعهده دارد.
برونِل که در پروژه‌های پل‌سازی، کشتی‌سازی و راه‌آهن فعالیت می‌کند، برای سال جاری عنوان بزرگترین مهندس جهان را از آن خود کرده است. دایسون نیز در کارخانه تولید جاروبرقی مشغول به کار است و در عین حال در پشتیبانی از پروژه‌های مهندسی بزرگ جهان نیز حضور دارد و بر این اساس عنوان دوم از این لیست را از آن خود کرده است.
جابز به عنوان موسس و مدیرعامل شرکت اپل توانسته است با تولید محصولاتی از جمله گوشی هوشمند آیفون و دستگاه چندرسانه‌ای قابل‌حمل iPod در رتبه سوم این لیست قرار بگیرد. "نیکولا تِلسا " رتبه چهارم این لیست را به خود اختصاص داده و بالاتر از "بیل گیتس " قرار گرفته است. "فرانک وایتِل " مخترع نخستین موتور جت نیز صاحب رتبه بعدی است و "اسحاق نیوتون "، "آلبرت انیشتین "، "چارلز رولز " و "هنری رویس " و همچنین "توماس ادیسون " لیست 10مهندس برتر جهان را تکمیل می‌کنند.
  منبع : خبرگزاری فارس
  10:21   چهارشنبه 21 اردیبهشت 1390  
 نظرات