اخبار   
 

 رفع موانع صدور شناسنامه فنی ساختمان / برخورد با 1100 مهندس ناظر

یک مقام مسئول در وزارت مسکن و شهرسازی با اشاره به ایرادات و مشکلات موجود در مسیر صدور شناسنامه فنی ملکی ساختمان، گفت: با برگزاری جلسه‌ای مشترک بین شهرداری تهران ، سازمان نظام مهندسی و وزارت مسکن در هفته جاری، موانع صدور این شناسنامه‌ها رفع می‌شود...

یک مقام مسئول در وزارت مسکن و شهرسازی با اشاره به ایرادات و مشکلات موجود در مسیر صدور شناسنامه فنی ملکی ساختمان، گفت: با برگزاری جلسه‌ای مشترک بین شهرداری تهران ، سازمان نظام مهندسی و وزارت مسکن در هفته جاری، موانع صدور این شناسنامه‌ها رفع می‌شود.
غلامرضا هوایی در گفتگو با مهر با تاکید بر حمایت وزارت مسکن و شهرسازی از صدور شناسنامه فنی ملکی ساختمان بیان داشت: برای صدور این شناسنامه اختلافاتی میان شهرداری و سازمان نظام مهندسی به وجود آمد که وزارت مسکن در جلسه ای که در این هفته برگزار می شود، مشکلات را حل خواهد کرد تا دوباره مراحل صدور شناسنامه فنی ملکی اجرا شود.
وی بر نظارت عالیه وزارت مسکن و شهرسازی بر ساخت و ساز تاکید کرد و گفت: به استناد قانون، سازمان نظام مهندسی وظیفه نظارت بر ساخت و ساز را برعهده دارد و شهرداری هم موظف است ساخت و ساز را در محل نظارت کند و اگر تخلفی انجام می شود بر اساس قانون با آن برخورد کند.
مدیرکل امور مقررات ملی ساختمان وزارت مسکن و شهرسازی تصریح کرد: سال گذشته این وزارتخانه علاوه بر نظارت بر 45 میلیون متر مکعب از ساخت و سازها ، بر تمام واحد های مسکن مهر به لحاظ کیفی نظارت داشت.
برخورد قانونی با 1100 اعضای هیئت مدیره و مهندس ناظر
هوایی از برخورد قانونی وزارت مسکن و شهر سازی با 1100 نفر از اعضای هیئت مدیره و مهندسان ناظر خبرداد وافزود: نظارت بر مهندسان نظام مهندسی وظیفه وزارت مسکن نیست بلکه بر عهده شهرداریها است.
وی تصریح کرد: شناسنامه فنی ملکی ساختمان حاوی نکات ریزی از ساخت و ساز ساختمانها است و وزارت مسکن و شهرسازی تلاش می کند تا با حل مشکلات دوباره اجرای آن آغاز شود.
هوایی در خصوص تخلفات در نوسازی بافتهای فرسوده اظهار داشت: تاکنون گزارش سازمان یافته ای از تخلف در بافتهای فرسوده به وزارت مسکن نرسیده است، ضمن آنکه بافتهای فرسوده در داخل بافتهای شهری قرار دارند و نظارت بر آنها برعهده شهرداریها است.
وی در خصوص ساخت خانه های چوبی در پرند گفت: بنده تاکنون خانه های چوبی در پرند ندیده ام و شاید فقط از فرآورده‌های چوبی درساخت استفاده شده باشد.
  منبع : خبرگزاری مهر
  11:19   یکشنبه 4 مهر 1389  
 نظرات