اخبار   
 

 فقدان معماری اسلامی در کشورهای مسلمان احساس می‌شود

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) به نقل از روزنامه «Peninsula»، جیده در همایش «ساختمان‌های سبز از منظر معماری اسلامی» که در مقر شورای...

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) به نقل از روزنامه «Peninsula»، جیده در همایش «ساختمان‌های سبز از منظر معماری اسلامی» که در مقر شورای ساختمان سبز قطر (QGBC) در دوحه برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: پیشرفت‌های جدید در شهرهای اسلامی مانند گذشته بازگوی هنر و معماری اسلامی نیست.
وی توضیح داد که چگونه معماری در شهرهای باستانی اسلامی به دلیل بهره‌گیری و استفاده از آموزه‌های اسلامی به رونق اقتصادی و حفظ محیط زیست می‌انجامیده است.
جیده در ادامه گفت: کعبه، بنایی که توسط حضرت ابراهیم(ع) ساخته شد، نشان‌دهنده ارزش سادگی در معماری اسلامی است و شهر مدینه، اولین شهر اسلامی نیز نمونه عالی این ارزش است.
وی افزود: نگاهی به شهرهای اسلامی مانند بیت‌المقدس، دمشق، قاهره و استانبول نیز نشان می‌دهد که این شهرها قرن‌ها پیش به دلیل استفاده از هنر و معماری اسلامی دارای ویژگی‌های بوده‌اند که منجر به رونق اقتصادی و حفظ محیط زیست در این شهرها می‌شده است.
ابراهیم محمد جیده در سخنرانی خود در این همایش بر لزوم بهره‌گیری از هنر و معماری اسلامی در شهرهای و کشورهای اسلامی تأکید کرد.
  منبع : آرونا
  10:52   چهارشنبه 29 دی 1389  
 نظرات