اخبار   
 

 شورای عالی شهرسازی موظف به ترویج الگوی معماری اسلامی-ایرانی شد

نمایندگان مجلس، شورای عالی شهرسازی و معماری را موظف کردند به منظور ترویج الگوهای معماری و شهرسازی اسلامی - ایرانی با تشکیل کارگروهی به تدوین ضوابط و مقررات و ترویج الگوهای مورد نظر اقدام کند...

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز سه شنبه در ادامه بررسی جزئیات برنامه پنجم مقرر کردند به منظور تدوین و ترویج الگوهای معماری و شهرسازی اسلامی - ایرانی، شورای عالی شهرسازی و معماری موظف است با تشکیل کارگروهی مرکب از نمایندگان دستگاه های ذیربط و صاحبنظران و متخصصان رشته های معماری، شهرسازی و حوزوی نسبت به انجام پژوهش های کاربردی، سیاستگذاری، تدوین ضوابط و مقررات و ترویج الگوهای مورد نظر اقدام کند.
بر اساس تبصره این ماده مصوبات شورای فوق برای کلیه دستگاه های اجرایی، شوراهای اسلامی شهر و روستا و کلیه مالکان و سازندگان لازم الاجرا است.
بر اساس تبصره دیگر این ماده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر دستگاه های آموزشی بر اساس توصیه های شورای عالی شهرسازی و معماری نسبت به بازنگری سرفصل ها و محتوای دروس مربوطه اقدام خواهند کرد.
در بند دیگری از این ماده مقرر شد ضوابط و تهیه طرح های مناسب سازی ساختمان ها و فضاهای شهری و روستایی برای معلولین جسمی - حرکتی بررسی و تدوین شود.
همچنین شهرداری ها و دهیاری ها موظف شدند بر اساس ضوابط و طرح های موضوع این بند نسبت به مناسب سازی معابر و فضاهای عمومی شهری و روستایی اقدام کنند.
  منبع : خبرگزاری مهر
  17:53   سه شنبه 2 آذر 1389  
 نظرات