اخبار   
 

 مسافت اصفهان-شیراز با احداث آزادراه 120 کیلومتر کوتاه می‌شود

مدیر کل راه و ترابری استان فارس با بیان اینکه پیش‌نویس تفاهم‌نامه احداث پروژه آزادراه شیراز - اصفهان آماده امضاء است، گفت: مسافت بین این دو استان با احداث آزادراه 120 کیلومتر کوتاه‌تر...

خبرگزاری فارس: مدیر کل راه و ترابری استان فارس با بیان اینکه پیش‌نویس تفاهم‌نامه احداث پروژه آزادراه شیراز - اصفهان آماده امضاء است، گفت: مسافت بین این دو استان با احداث آزادراه 120 کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.
‌به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، روابط عمومی وزارت راه و ترابری امروز طی اطلاعیه‌ای از امضاء پیش‌نویس تفاهم‌نامه احداث آزاد راه شیراز - اصفهان‌ در آینده نزدیک خبر داد.
‌بنابراین گزارش مدیرکل راه و ترابری استان فارس در این‌باره اظهار داشت: این آزادراه به طول 210 کیلومتر است که از شیراز تا ایزدخواست احداث و به اصفهان متصل خواهد شد.
‌حیدر نوروزی با اشاره به اینکه طبق پیش‌نویس تهیه شده هر یک از طرفین قرارداد نیمی از هزینه را تقبل و تأمین خواهند کرد، گفت: طبق پیش‌بینی انجام شده هزینه احداث این آزاد‌راه بیش از 750 میلیارد تومان برآورد شده است.
وی عرض این آزاد راه را 27.5 متر ذکر کرد و افزود: مسیر پیش‌بینی شده برای احداث این آزاد‌راه یکی از زیباترین مسیرها در استان فارس است.
نوروزی خاطرنشان کرد: احداث این جاده که فواید بسیاری را برای استان فارس و استان‌های جنوب و غرب کشور به همراه دارد، مسیر شیراز - اصفهان را 120 کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند و در رونق گردشگری و توریست نقش ویژه‌ای دارد.
‌مدیر کل راه و ترابری استان فارس گفت: استان فارس در سطح کشور از نظر طول پروژه‌های بزرگ راهسازی در سال گذشته و حجم روکش آسفالت انجام شده در میان تمام استان‌های کشور مقام اول را کسب کرد‌.
‌نوروزی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان فارس در سال گذشته، گفت: در آن سفر تعداد 21 پروژه در حوزه راه و ترابری تصویب شد که از این تعداد 11 پروژه 100 درصد اجرایی شده است.
وی اضافه کرد: از 10 پروژه باقی مانده شش پروژه بیش از 60 درصد و چهار پروژه بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
مدیر کل راه و ترابری استان فارس در رابطه با عامل کندی اجرای برخی پروژه‌ها تصریح کرد: عمده دلیل این مشکل معارضان هستند؛ متأسفانه عده‌ای سودجو زمانی که پروژه‌ای از نزدیکی اراضی یا محل سکونت آنان می‌گذرد با مطالبه مبالغ هنگفت، به نوعی درخواستی نامعقول داشته و سرعت پیشرفت را کند می‌کنند.
وی اجرای خط کشی، نصب علائم راهنما و گارد‌ریل را در قالب آیین‌نامه اجرایی تدوین شده دانست و گفت: تمام اقدامات در این زمینه‌ها متناسب با آیین‌نامه در سطح استان فارس اجرا شده است و به طور مداوم بررسی می‌شود.
  منبع : خبرگزاری فارس
  10:40   سه شنبه 21 اردیبهشت 1389  
 نظرات    
 
بهروز شیربان 17:15 سه شنبه 21 اردیبهشت 1389
8
 بهروز شیربان
با تشکر از مسئولان مربوطه، به نظر بنده اگر هزینه این طرح صرف تکمیل و بازگشایی راه آهن اصفهان-شیراز گردد هم موجب راحتی مسافران شده هم دست کم یک پروژه ملی ناقص تکمیل می شود.