اخبار   
 

 توسعه اصفهان تنها در غرب و شمال

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر این که جلوگیری از گسترش و توسعه شهر اصفهان از موضوعات مهم در طرح بازنگری طرح تفصیلی است گفت:مساحت اصفهان در غرب و شمال به طور محدود و بر اساس نظرات کارشناسان و مهندسان مشاور و مصوبات کمیسیون ماده پنج افزوده می شود...

به گزارش ایمنا، سید کریم داودی با اشاره به این‌که در طرح بازنگری طرح تفصیلی اصفهان بسیار بزرگ‌تر از آنچه که هم اکنون هست، نخواهد شد،اذعان داشت: در این طرح تاکید جدی بر این نکته است که از گسترش شهر جلوگیری شود و قرار نیست اصفهان از مساحت فعلی بسیار بیشتر شود.
وی افزود:با این وجود حتی در طرح بازنگری تفصیلی توسعه اصفهان محدود است و گسترش شهرک های اقماری در نظر گرفته شده به‌ همین دلیل موضوع گسترش شهر و جلوگیری ازتوسعه آن از موضوعاتی است که با جدیت در این طرح دیده شده است.
نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مناطق حاشیه شهر به خصوص غرب و شمال از جمله مناطق 7،8،9،12و 2 به طور محدود و با توجه به نظرات کارشناسان و مهندسان مشاور و مصوبات کمیسیون ماده پنج توسعه می یابد این در حالی است که حفظ فضای سبز به ویژه پارک طبیعی ناژوان به عنوان ریه شهر اصفهان از اهمیت خاصی برخوردار است .
وی تاکید کرد: براساس طرح بازنگری طرح تفصیلی توسعه فراگیر برای شهر اصفهان دیده نشده و امید است شهر اصفهان با همین مساحت حفظ شود.
داودی احیای بافت فرسوده شهر اصفهان با توسعه ساخت وسازو هدایت سرریز جمعیت این شهر به شهرک های اقماری را از سیاست های مهم مدیریت شهری اصفهان دانست و اظهارامیدواری کرد:طرح بازنگری طرح تفصیلی در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور تایید نهایی شود و توسعه شهر بر این اساس صورت گیرد.
وی در ادامه با بیان این‌که تعداد طبقات در طرح بازنگری طرح تفصیلی و در هر پهنه مشخص است، خاطر نشان کرد: یکی دیگر از نکاتی که در این طرح برای جلوگیری ازبروز ناهنجاری در گسترش شهر تاکید شده، این است که با توجه به هر پهنه تعداد طبقات نیز مشخص است و مدیریت سلیقه‌ای در آن اعمال نخواهد شد.
  منبع : ایمنا
  10:41   یکشنبه 18 اردیبهشت 1390  
 نظرات