اخبار   
 

 جوانان ایرانی را در دوره های پنج ساله در بخش فنی -مهندسی تربیت کنید

رئیس کمیته مدیریت اخلاق فدراسیون بین المللی مهندسان مشاور (فیدیک ) گفت : امروز باید جوانان ایرانی در قالب برنامه های پنج ساله در بخش فنی و مهندسی تربیت شوند تا در آینده پاسخگوی نیاز های این بخش باشند...

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا ، ' خورخه دیاز پادیلا ' روز سه شنبه در همایش اخلاق حرفه ای و مسئولیت های اجتماعی جامعه مهندسان مشاور ایران افزود : متخصصان ایرانی باید در اندیشه تربیت نیروهای جوان باشند تا آنها بتدریج بتوانند پروژه های عمرانی شاخص را در کشور طراحی ، اجرا و نظارت کنند .
وی یادآور شد : فیدیک در سال 1913 میلادی تاسیس شد و در آستانه یکصد سال فعالیت قرار دارد و قرار است جشن 100 سالگی آن در بارسلون اسپانیا برگزار شود و اکنون 50 هزار شرکت مهندس مشاور از 90 کشور جهان در آن عضویت دارند .
' پادیلا ' گفت : ایرانیها برای برخورداری از تجارب فیدیک باید به زبان روز مجهز شوند ، زیرا اکنون مهندسان 90 کشور جهان با زبانهای متفاوت ، در این مجموعه بین المللی به زبان انگلیسی مذاکره می کنند و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.
به گفته وی بهره مندی از بالاترین استانداردهای اخلاقی در فیدیک به عنوان یک اصل مورد توجه است و اعضای این فدراسیون بین المللی نیز باید این مهم را مورد توجه قرار دهند .
این مقام مکزیکی فیدیک که از آثار تاریخی تخت جمشید نیز بازدید به عمل آورده ، گفت : آثار باقیمانده در تخت جمشید حاکی از توجه جدی به اخلاق حرفه ای است و باید مهندسان امروز نیز با تاسی به این ویژگی گذشتگان اجرای دقیق پروژه های عمرانی را در دستور کار خود قرار دهند .
قرار است ، عصر امروز با حضور این مقام فیدیک یک کارگاه آموزشی نیز در حاشیه همایش یادشده برگزار شود .
  منبع : ایرنا
  11:15   چهارشنبه 14 دی 1390  
 نظرات    
 
نازنین بهشتی 13:32 چهارشنبه 14 دی 1390
0
 نازنین بهشتی
عکس انتخاب شده خیلی بیربطه
"جوانان ایرانی" کجا یه بستر اختلاط و همکاری طبیعی دارن که مهندسهاش داشته باشن!!؟
حالا چون این خبر نقل گفته های یه آدم خارجیه، باید حتما عکسشم رویایی باشه!؟
غلامرضا رزمگیر 21:54 چهارشنبه 14 دی 1390
0
 غلامرضا  رزمگیر
اگر تعامل برقرار گردد مفید خواهد بود .