اخبار   
 

  ایران برنده مناقصه بیش از یک میلیارد دلاری ساخت مسکن در ونزوئلا

مدیرعامل شرکت کیسون (مجری ساخت واحدهای مسکونی در ونزوئلا) گفت: ایران برنده مناقصه جدید ساخت 10هزار واحد مسکونی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار در ونزوئلا شد...

' محمد رضا انصاری ' روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: قرار است واحد های مسکونی مذکور طی مدت 18 ماه در ونزوئلا ساخته شود .
وی یاد آور شد : کیسون پیش از این 10 هزار واحد مسکونی را در ونزوئلا ظرف مدت سه سال احداث کرد که 20 ماه از زمان شروع تحویل واحدها سپری شده و مدت هشت ماه نیز از تحویل قطعی آنها گذشته است .
مدیرعامل شرکت ایرانی مجری واحدهای مسکونی در ونزوئلا اضافه کرد: قرار داد جدید شامل ساخت 10 هزار واحد مسکونی در سه شهر این کشور می شود .
به گفته وی ،برای احداث 10 هزار واحد مسکونی مذکور از روش 'بتن درجا ' بهره گیری می شود که همانند ساخت واحدهای مسکونی پیشین صورت خواهد گرفت .
مدیرعامل شرکت ساختمانی کیسون گفت: ایران سریع‌ترین شیوه ساخت مسکن در جهان را با سرمایه دولت ونزوئلا در این کشور در دوره ساخت 10 هزار واحد مسکونی قبلی به مورد اجرا گذاشت .
وی افزود: اجرای 10هزار واحد مسکونی با فناوری 100درصد ایرانی طی دوره 88- 1385 اجرا و تحویل شد و علاوه برآن تمامی شهرک ها درحال احداث به تاسیسات زیربنایی برق ، آب ، شبکه تصفیه خانه فاضلاب ،گاز و تلفن مجهز هستند که در قرار داد مربوطه قید نشده بود .
انصاری افزود: 'هوگو چاوز ' رئیس جمهوری ونزوئلا از عملکرد شرکت ایرانی در پروژه قبلی به دلیل ارایه خدماتی مانند ساخت دبیرستان ، درمانگاه ، بیمارستان ، مهدکودک ، ورزشگاه ،فروشگاه های متعدد ،سالن مشاغل گوناگون که خارج از چارچوب قرار داد ابراز رضایت کرده بود .
قرار داد ساخت 10 هزار واحد مسکونی پیشین در ونزوئلا از قرار هر متر مربع 349 دلار بود درحالی که چین و برزیل به ترتیب قیمت‌های 520 و 480 دلار را پیشنهاد داده بودند. وی گفت :اجرای پروژه واحدهای مسکونی در ونزوئلا سبب شد تا علاوه بر تعلیم شش هزار نفر نیروی محلی ، پیامد اشتغال یک هزار نفر ایرانی را دربر داشت که نیمی از آنها در کشورمان وظیفه پشتیبانی را انجام می دادند .
انصاری افزود: ساخت واحدهای مسکونی در ونزوئلا سبب شد تا پنج هزار و 400 تن کالای ساخته شده ایران به وسیله کشتی به این کشور حمل و درساخت و ساز پروژه مصرف شود و هشت شرکت مهندسی کشورمان در کنار دهها واحد تولیدی در این برنامه فعال شدند .
مدیرعامل شرکت ایرانی برنده مناقصه ساخت واحدهای مسکونی در ونزوئلا اظهار داشت: استفاده از سیستم 'بتن آرمه درجا 'موجب می شود که وزن آن در هر متر مربع حدود 300 کیلوگرم کمتر از ساختمان تیرچه بلوک است و در عین حال مقاوم تر و سبک تر خواهد بود.
قرارداد ساخت واحد های مسکونی مذکور را 'ریکاردو مولینا' وزیر مسکن این کشور، نماینده شرکت ایرانی 'کیسون' و 'عبدالرضا مصری' سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در کاراکاس به امضا رساندند. واحد های مسکونی مذکور در قالب ساختمان های چهار طبقه و آپارتمانهای دو و سه خوابه ساخته می شود ودر مجموع حدود 45 هزار نفر را در استانهای 'کومونیوارس'، 'لس گوایوس' و 'یوکوتان' ونزوئلا در خود جای خواهد داد.
انصاری با بیان اینکه قرار داد ساخت واحد های مسکونی مذکور تنها مربوط به یکی از پنج گروه فنی ومهندسی کیسون می شود ، گفت : گروه های دیگر اکنون ظرفیت خالی برای اجرای پروژه های مربوط به سویل ،ساختمان ،سدسازی ، نفت وگاز ، آب وفاضلاب و قطار شهری دارند.
وی تاکید کرد : پروژه 10 هزار واحد مسکونی جدید در ونزوئلا طی رقابت با شرکتهایی از چین ، هند ، برزیل ، اروگوئه ، کوبا ، بلاروس ، روسیه و ترکیه کسب شد و نماینده ایران بهترین فناوری روز جهان در بخش ساخت مسکن را به کار می گیرد و با سرعت لازم ظرف 18 ماه خانه ها را تحویل خواهد داد .
  منبع : ایرنا
  16:11   یکشنبه 23 مرداد 1390  
 نظرات    
 
خسرو کندی 23:10 یکشنبه 23 مرداد 1390
3
 خسرو کندی
سلام می خواستم بگم چراغی که به خانه رواست ...
وریا ژولیده 02:00 دوشنبه 24 مرداد 1390
4
 وریا ژولیده
مبارکه
این موفقیت را باید به مهندسین ایرانی تبریک گفت
مهراد قهرمانیان 09:23 دوشنبه 24 مرداد 1390
3
 مهراد قهرمانیان
افتخاری است برای کشورمان ایران زمین.
محمد جهانمرد 11:52 دوشنبه 24 مرداد 1390
6
 محمد جهانمرد
وی تاکید کرد : پروژه 10 هزار واحد مسکونی جدید در ونزوئلا طی رقابت با شرکتهایی از چین ، هند ، برزیل ، اروگوئه ، کوبا ، بلاروس ، روسیه و ترکیه کسب شد و نماینده ایران بهترین فناوری روز جهان در بخش ساخت مسکن را به کار می گیرد و با سرعت لازم ظرف 18 ماه خانه ها را تحویل خواهد داد
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ایران بهترین فناوری روز جهان در بخش ساخت مسکن را به کار می گیرد.

من که نمی فهمم یعنی ایران در بخش ساخت وساز از چین و روسیه جلو تره ایران در بخش ساخت وساز از ترکیه هم عقب تر است الان ترکیه 80 در صد ساختمان های خود را به صورت صنعتی می سازد اما ایران نهایت 5 درصد که اگر کمتر نباشد

اهان ایران کمترین قیمت را پیشنهاد داده که برنده شده www.civile1.blogfa.com
مهراد قهرمانیان 13:22 دوشنبه 24 مرداد 1390
6
 مهراد قهرمانیان
جهت اطلاع آقای جهانمرد :
-روشی که کیسون بکاربرده یکی از ده ها روش خانه سازی صنعتی رایج میباشد. به لحاظ شرایط خاص آن منطقه این روش مناسب می باشد.
-اگه دقیق خوانده باشید در ابتدای متن نوشته برنده مناقصه !!!!
پس معلومه که قیمت کمتر برنده مناقصه است.
موسی حاجیان 16:17 دوشنبه 24 مرداد 1390
6
 موسی  حاجیان
جهت اطلاع آقای خسرو کندی
انجام پروژه در سایر کشورها یک راه درآمدزایی است و اعتباری برای کشور مان.من ربطی بین مطلب شما و متن خبر نمی بینم!
خسرو کندی 18:03 دوشنبه 24 مرداد 1390
5
 خسرو کندی
جناب آقای مهندس موسی حاجیان
خوشحالم که بنده را راهنمایی فرمودید، ولی بیایید کمی دقیقتر ببینیم.
درمتن خبر امده است که شرکت کیسون در مناقصه برنده شده است، (مثل همه مناقصات رایج دیگر).
شما پیمانکاری را سراغ دارید که با کمترین قیمت در پروژه ای برنده شود و مازاد بر پروژه کار کند و هزینه آن را نگیرد؟مثلا بیاید در ونزوئلا دبیرستان ، درمانگاه ، بیمارستان ، مهدکودک ، ورزشگاه ،فروشگاه های متعدد بسازد؟خارج از قرارداد؟آنهم در کشور نیاز باشد؟چرا کیسون با سود حاصل از آن پروژه در کشور خودمان این کار را نکرد؟
اعتبار کشور ما با ساخت مجانی مدرسه و درمانگاه و ... در ونزوئلا بالا می رود؟یا با ایجاد شرایطی که اکثر شرکت های پیمانکاری بتوانند در خارج کشور کار کنند و سودش را در داخل کشور خرج کنند.
منظور من این بود که گفتم چراغی که به خانه رواست ....
امیدوارم روزی برسد که صدها شرکت تولید کننده علم از کشورمان در سایر نقاط دنیا در مناقصات برنده شوند.
علیرضا احمدی 18:28 دوشنبه 24 مرداد 1390
4
 علیرضا احمدی
همیشه قیمت پایین ملاک برنده شدن در مناقصات نیست ! خصوصا مناقصات جهانی !
قیمت پایین آخرین ملاک واسه رتبه بندی می باشد.