اخبار   
 

 ایران بر خلیج فارس پل می زند

عملیات احداث پل خلیج فارس صبح روز دوشنبه با حضور محمود احمدی نژاد رییس‌جمهوری در منطقه آزاد قشم و با رمز یا زهرا(س) آغاز شد...

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، در این طرح عظیم که پس از 38 سال در دولت دهم آغاز شده است، بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس از طریق بندر لافت به بندر پهل شهرستان خمیر در 70 کیلومتری بندرعباس، به سرزمین اصلی وصل می‌شود.
میزان سرمایه‌گذاری این پل که به طول 2 هزار و 200 متر احداث می‌شود، 650 میلیون یورو ارزیابی شده است که 15 درصد از اعتبارات پروژه از سوی دولت و 85 درصد توسط سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی تامین خواهد شد.
احداث پل خلیج فارس از سال 1351 در حال پیگیری بوده است و اکنون اجرای این طرح موجب رونق و شکوفایی اقتصاد کشور به ویژه در زمینه ترانزیت و حمل‌ونقل خواهد شد.
طول این پل از دهانه دریا در منطقه لافت 1800 متر و از لبه تا انتهای پل حدود 2 هزار و 200 متر است.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا ، اسفندیار رحیم مشایی مشاور رییس جمهور و حمید بقایی رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در مراسم آغاز عملیات احداث پل خلیج فارس حضور دارند.
  منبع : ایرنا
  11:54   دوشنبه 23 اسفند 1389  
 نظرات    
 
مرتضی ایمانی 21:38 سه شنبه 24 اسفند 1389
4
 مرتضی ایمانی
امیدوارم مثل پل میانگذر دریاچه ارومیه که با پرکردن دریا به انجام رسید با پر کردن خلیج فارس طرح نشده باشد و امیدوارم مدت زمان اجرای پروژه مثل دریاچه ارومیه چندین دهه طول نکشد.
مهدی ناطقی 12:11 چهارشنبه 25 اسفند 1389
6
 مهدی ناطقی
این که بیایم یه مشت ستون با فاصله چند متر بزنیم و روش هم یدونه به اصطلاح عرشه قرار بدیم , بد هم خودمون رو بکشیم که پل ساختیم که هنر نیست . کاش در این طرح ( که بیشتر شبیه به یک آرزو هستش ) مسائلی مانند زیبایی و محیط زیست هم دیده شود.