اخبار   
 

 اسامی طرح‌ها و برگزیدگان بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی

اسامی و عنوان طرح‌های برتر برگزیدگان بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی در بخش‌های مختلف...




اسامی و عنوان طرح‌های برتر برگزیدگان بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی در بخش‌های مختلف عنوان شد.




 به گزارش  دریچه خبر، برگزیدگان بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی تقدیر شدند. بر این اساس در بخش پژوهش‌های بنیادی مهدی باریکانی با طرح سنتز و بررسی خواص پلی یورتان‌های زیست تخریب پذیر بر پایه ساکاریدها رتبه سوم این بخش را کسب کرد ضمن اینکه ریاض خراط و محمد علی کرم بیگی با طرح ترکیب بازدارنده رسوب آسفالتین در مخازن نفتی رتبه دوم پژوهش‌های بنیادی را کسب کرد.



در بخش پژوهش‌های کاربردی طرح‌های رادار مطلع الفجر 2، طراحی و ساخت موشک سجیل و رادار آرایه فازی نجم 802 که نیروی هوا فضای سپاه، سازمان صنایع هوا فضا و شرکت صا ایران سازمان‌های مجری آن طراح‌ها بودند رتبه‌های نخست را از آن خود کردند.



 

در بخش پژوهش‌های کاربردی، کسب دانش فنی طراحی، ساخت و تست خدشه سازی موتورهای سوخت مایع توسط سازمان صنایع هوا فضا، سامانه تاکتیکی آشکارسازی شناسایی، تفکیک و جهت یابی اهداف راداری در باند ۲-۱۸ گیگا هرتز توسط شرکت مهندسی افق توسعه صابرین، طراحی و ساخت پیل سوخت پلیمر 5 کیلو وات با امکان استفاده از الکتریسته و حرارت به طور همزمان برای واحدهای مسکونی یا اداری توسط محمد رضا اشرف خراسانی رتبه دوم این بخش را از آن خود کردند.



ساخت سیستم صنعتی DWDM چهل کاناله، سوئیچ تلفنی ترکیبی نسل جدید با قابلیت ارتباط با شبکه‌های IP از دیگر طرح‌هایی بود که در بخش پژوهش‌های کاربردی حائز رتبه دوم شدند.



طراحی و ساخت سامانه رادیو سوند دیجیتال توسط شروین امیری، سامانه هشدار و فریب لیزری که با همکاری مجتمع دانشگاهی برق و الکترونیک و دانشگاه مالک اشتر طراحی شد و دستگاه تست شتاب سنج توسط شرکت صنایع هواپیماسازی ایران از طرح‌هایی بودند که رتبه سوم پژوش‌های کاربردی را کسب کردند.



در بخش پژوهش‌های کاربردی، سامانه سلاح موشکی قائم، شبکه سامانه آنتن‌های ماهواره‌ای ثابت و سیار با قابلیت تنظیم خود کار بر روی ماهواره‌های GSO، طراحی و ساخت مغناطومتر گرادیان میدان تناوب 2 تسلا با قابلیت آنالیز FORC و کمد متحرک سقفی چند منظوره به ترتیب توسط سازمان صنایع هوا و فضا، شرکت خوارزم ارتباط خاورمیانه، محمد الماسی کاشی و شرکت مهندسان مشاور طرح آسه معماری حائز رتبه سوم این بخش شدند.



در بخش پژوهش‌های توسعه‌ای، طراحی و تولید موشک قیام توسط سازمان صنایع هوا و فضا، تحقیقات و ساخت موشک شاهین سازمان صنایع هوا فضا و مانیتور آریا توسط شرکت پویندگان راه و سعادت به ترتیب رتبه‌های اول و دوم این بخش را از آن خود کردند.



اجرای طرح توسعه دانش فنی و تولید گرید رندوم کوپلیمر پروپیلن ویژه مصارف انتقال آب سرد و گرم توسط شرکت پتروشیمی شازند، طرح الکتروریس صنعتی توسط شرکت فناوران نانو مقیاس موفق به کسب رتبه سوم بخش پژوهش‌های توسعه‌ای شدند ضمن اینکه مصطفی حدادی با طرحی با عنوان طراحی و ساخت سامانه جدید مکانیکی دریافت انرژی از امواج دریا موفق به کسب رتبه سوم نوآوری بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی شد.



در بخش طرح‌های برگزیده خارجی، طرح‌های حابه‌جایی گرهای تعمیم یافته و تطابق‌ها، نقش حفاظتی ویتامین‌های C , E و سلنیوم بر وی بیماری‌های در انسان و حیوان، نقش محوری در ایجاد نظر نواری اتصال کوردینانسی که به ترتیب دو طرح نخست حائز رتبه سوم پژوهش‌های بنیادی و طرح سوم نیز رتبه نخست پژوهش‌های کاربردی را به دست آوردند.



در بخش طرح‌های برگزیده خارجی، سنتز و طراحی ایمیدانس های شبیه سازی شده، نوسان سازهای سینوسی و پالایه‌های آنالوگ با استفاده از بلوک‌های ساختاری مدار الکترونیک نوین رتبه دوم پژوهش‌های کاربردی را کسب کرد.



کاربرد بیوتکونولوژی در حفظ ژرم پلاسم درختان میوه کشورهای در حال توسعه، سیستم نمک‌زدایی با استفاده از خاصیت اسمز معکوس دو طرحی بودند که در بخش طرح‌های خارجی رتبه سوم پژوهش‌های کاربردی را کسب کردند ضمن اینکه از تعدادی از طرح‌ها به عنوان طرح‌های شایسته تقدیر، قدردانی شد.



  منبع : ارسال شده توسط مهندس مجید صابر
  09:29   سه شنبه 18 بهمن 1390  
 نظرات    
 
نازنین بهشتی 13:16 سه شنبه 18 بهمن 1390
0
 نازنین بهشتی
مرسی
امیدوارم از این همه خلاقیت و شور و انرژی در جهت پیشرفت کشور عزیزمون استفاده بشه