اخبار   
 

 سکونتگاه های غیررسمی با طرح های زودبازده توانمند می شوند

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: با اجرای طرح ها و پروژه های زودبازده، تاثیرگذار و اولویت دار، به توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی کشور کمک می شود...

'مجید کیان پور' شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران استان گلستان افزود: سیاست وزارت راه و شهرسازی این است که با نیازسنجی در استان ها و اقدامات کارشناسی، پروژه های توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی کشور را، ظرف یک سال به بهره برداری برساند.
وی در ادامه از رشد شش برابری تسهیلات اعطایی به واحدهای مسکونی فرسوده در سال 89 نسبت به اوایل سال 88 خبر داد و گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته، امسال 154 هزار واحد مسکونی فرسوده از طریق شرکت های عمران سازان برای بازسازی و دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی می شوند.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در سال های 88 و 89 یکصد هزار واحد مسکونی فرسوده برای دریافت تسهیلات به بانک مسکن معرفی شدند که امید است تا پایان سال 90 به بهره برداری برسد.
وی گفت: تاکنون بیش از 153 هزار واحد مسکونی فرسوده در کشور توسط بخش غیردولتی تخریب شده که به ازای آن ها 475 هزار واحد، احداث و نوسازی شد که میزان واحدهای احداثی 3/2 برابر است.
کیان پور افزود: اکنون اقدامات مطالعاتی یک هزار و 668 هکتار از سکونتگاه های غیررسمی استان گلستان در 15 محله آغاز شده که امید است با اجرای پروژه های اولویت دار برای توانمندسازی این مناطق، گام های مثبتی برداشته شود. وی گفت: دو هزار و 280 هکتار محدوده بافت فرسوده در 15 شهر استان گلستان شناسایی شده که 681 هکتار در شهر گرگان واقع شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: در گنبدکاووس نیز کار مطالعه و بررسی سکونتگاه های غیررسمی انجام شده و بناست 227 هکتار از محلاتی که مطالعات آنها انجام شده، پروژه های توانمندسازی اجرا شود.
کیان پور متذکر شد: 20 درصد مساحت و 30 درصد جمعیت شهری گرگان در بافت های فرسوده ساکن هستند. سفر مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران به گلستان با هدف بازدید و بررسی پروژه های این بخش در این استان انجام شد.
  منبع : ایرنا
  11:08   دوشنبه 18 مهر 1390  
 نظرات    
 
رحیم خورشیدی 23:06 دوشنبه 18 مهر 1390
0
 رحیم  خورشیدی
در شهر ما شهرداری خودش ایجاد می کند