اخبار   
 

 صنعتی سازی مسکن، نیازمند فرهنگ سازی

معاون سرمایه گذاری های صنعتی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران؛ ایدرو گفت: صنعتی سازی مسکن به لحاظ صرفه جویی در مصرف مصالح ساختمانی، نیازمند فرهنگ سازی است...

غلامرضا کرامتی فرد افزود: در ساختمان سازی به شیوه سنتی میزان بسیار زیادی از مصالح ساختمانی به ضایعات تبدیل می شود. وی با بیان اینکه در زمان حاضر قیمت تمام شده مسکن و زمان تولید آن به روش سنتی صرفه اقتصادی ندارد، گفت:در صورتی به تولید انبوه مسکن خواهیم رسید که بستر فرهنگی استفاده از صنعتی سازی مسکن در کل کشور نیز مهیا شود.
وی اظهار داشت: اینک با ارایه 10 نوع فن آوری و ساخت هزار و 180 واحد ساختمانی صنعتی در شهرک پرند برای بازدید دانشجویان تا حدودی زمینه فرهنگ سازی در این عرصه فراهم شده است. وی تصریح کرد: ایدرو برای فرهنگ سازی در سطح کشور و ساخت مسکن به روش صنعتی اقدام به پخش برنامه های سریالی از رسانه ملی کرده است.
کرامتی فرد بیان داشت: تولید مصالح نوین از جمله آجر فشاری و بتن گازی سبک سرعت ساختمان سازی را بالا می برد و تا میزان قابل توجهی مشکل مسکن را در کشور مرتفع می کند. وی با اشاره به فعالیت 22 شرکت تولیدی در زمینه تولید مصالح نوین در کشور اظهار داشت: ایدرو در سالجاری برنامه گسترده ای برای جلب مشارکت بخش خصوصی و احداث و توسعه کارخانه های تولید مصالح نوین ساختمانی و ساخت مسکن با فناوری پیشرفته در سطح کشور دارد.
  منبع : شاسا
  12:23   چهارشنبه 7 اردیبهشت 1390  
 نظرات