اخبار   
 

 مصالح ساختمانی 40درصد افزایش قیمت را مزمزه می‌کند

نبود برنامه ای جامع برای بخش مسکن و عدم تعیین نقشه راه در این بخش در راستای هدفمند کردن یارانه ها از سوی مسوولین باعث شده است به اولین حوزه های این بخش شوک قیمتی وارد شود...

ایلنا: رییس کمیسیون صدور خدمات فنی و مهندسی ایران با اعلام افزایش 40 درصدی قیمت مصالح ساختمانی گفت: عامل اصلی افزایش قیمت مصالح ساختمانی آثار روانی ناشی از ارایه برنامه‌های متعدد در حوزه اقتصاد است
مجتبی بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: نبود برنامه‌ای جامع برای بخش مسکن و عدم تعیین نقشه راه در این بخش از سوی مسوولین اقتصادی باعث شده است به اولین حوزه‌های این بخش شوک قیمتی وارد شود.
وی یکی از نشانه‌های این شوک قیمتی را، افزایش 40 درصدی قیمت مصالح ساختمانی اعلام کرد. به گفته بیگدلی ادامه این روند موجب نابسامانی و افزایش قیمت در همه حوزه‌های بخش مسکن از جمله بازار خرید و فروش تولید و اجاره می‌شود.
بازار مسکن با شوک قیمتی مواجه می‌شود
نایب رییس سراسری کانون انبوه‌سازان ایران نسبت به شوک قیمتی بازار مسکن در زمان تعغییر برنامه‌های اقتصادی هشدار داد.
وی گفت:‌ کوتاهی مسولین در تعیین نرم افزار مدیریتی باعث شده که بخش مسکن در زمان قبل از اجرای طرح بزرگ هدفمندکردن یارانه‌ها با چالش جدید در مسایلی همچون افزایش نرخ اجاره بها، خرید و فروش مواجه شود.
وی با بیان این‌که اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها بزرگترین جراحی اقتصادی کشور است اظهار داشت: باید قبل از اجرای این طرح که برای اقتصاد ایران ضرورت دارد، مسوولین برنامه‌ای جامع را برای مولدترین و پردامنه‌ترین صنعت کشور تهیه کنند.
  منبع : ایلنا
  10:23   پنجشنبه 29 مهر 1389  
 نظرات