اخبار   
 

 شهرداری به ناچار ازطریق فروش تراکم تامین درآمد می کند

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به این که فروش تراکم مازاد بر طرح تجدید نظر نفصیلی مشکلات شهر را افزایش می دهد،گفت:در صورت افزایش درآمدهای پایدار شهرداری فروش تراکم را محدود می کند...

خبرگزاری ایمنا:نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به این که فروش تراکم مازاد بر طرح تجدید نظر نفصیلی مشکلات شهر را افزایش می دهد،گفت:در صورت افزایش درآمدهای پایدار شهرداری فروش تراکم را محدود می کند.
به گزارش ایمنا،سید کریم داودی با بیان این که شهرداری به ناچاراز طریق فروش تراکم درآمد تامین می کند،افزود: برای اینکه شهرداری‌ها بتوانند شهر را اداره کنند باید درآمدهای پایداری وجود داشته باشد ولی وقتی نتواند چنین منبعی را مشخص کند مجبور به فروش تراکم خواهد شد.
وی اظهار داشت: جهت‌گیری ورویکرد شهرداری‌ها باید به سمت ایجاد درآمدهای پایداری همچون عوارض مالیات بر ارزش افزوده،نوسازی،درآمد کسری باشد چرا که فروش تراکم نوعی درآمد ناپایدار است و بر مشکلات شهر می‌افزاید.
نایب رییس شورای اسلامی ادامه داد:درطرح تجدید نظرتفصیلی فروش تراکم محدود در نظر گرفته شده است و در صورت فروش مازاد بر طرح با مشکلاتی مواجه هستیم.
داودی اضافه کرد: فروش تراکم باید در صورت ضرورت انجام شود تا در آینده با مشکلاتی که این مسئله در پی خواهد داشت مواجه نشویم متأسفانه در کشور ما درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها مقدار ناچیزی است که باید نسبت به افزایش این درآمد فکر اساسی کرد.
  منبع : ایمنا
  11:25   پنجشنبه 1 مهر 1389  
 نظرات