اخبار   
 

 تاثیر افزایش‌نرخ خدمات‌مهندسی برقیمت

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: افزایش 40 درصدی تعرفه خدمات نظام مهندسی تاثیر چندانی در قیمت تمام شده مسکن ندارد و این هزینه جمعا دو درصد از بهای ساختمان است...

به گزارش نوساز، سعید غفرانی در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در پاسخ به تاثیر افزایش 40 درصدی تعرفه خدمات مهندسی در تهران اظهار کرد: کل هزینه‌ی پرداختی از سوی مالک جمعا به دو درصد می‌رسد.

وی افزود: کل هزینه‌های ایجاد شده برای نظارت دو درصد می‌شود که این میزان در پایان کار خود را نشان می‌دهد و اگر مالک یکبار هزینه را بپردازد تا پایان کار ساخت شاهد بالارفتن کیفیت ساخت و ساز می‌شود و پرداخت این هزینه به کیفیت ساختمان برمی‌گردد.

غفرانی تصریح کرد: حضور مهندسان ناظر و نظارت آنها بر ساخت و ساز باعث استفاده درست از مصالح و بالارفتن کیفیت ساختمان می‌شود.

به گفته رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، مطرح کردن تاثیر بالای افزایش تعرفه خدمات مهندسی در قیمت مسکن بزرگ نمایی است و باید توجه داشت که این تعرفه‌ها اثر ناچیزی در قیمت کل دارند.

به گزارش ایسنا، ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال افزایش 40 درصدی تعرفه خدمات مهندسی توسط رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان‌ها ابلاغ شد.
منبع: ایسنا
  منبع : ارسال شده توسط محمد مدرس نیا
  08:19   شنبه 21 اردیبهشت 1392  
 نظرات    
 
افشین مهرداد 23:54 شنبه 21 اردیبهشت 1392
0
 افشین مهرداد
بسیار ممنون