اخبار   
 

 ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکونی در بغداد توسط یک شرکت ایرانی

یک انبوه ساز فعال در مسکن مهر که اکنون توسعه صدور خدمات مهندسی در قالب ساخت هزار واحد مسکونی در کشور عراق را آغاز کرده...

یک انبوه ساز فعال در مسکن مهر که اکنون توسعه صدور خدمات مهندسی در قالب ساخت هزار واحد مسکونی در کشور عراق را آغاز کرده براین باور است چنانچه قوانین مربوط به امر توسعه صدور خدمات مهندسی به مرحله اجرایی برسند شرکتهای ساختمانی ایرانی به توانمندی رسیده و در عرصه بین المللی قادر خواهند بود که به رقابت در بازار بپردازند.
خبرگزاری فارس: ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکونی در بغداد توسط یک شرکت ایرانی
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ،آرش بازیار با بیان این مطب در جمع خبرنگاران افزود:طرح مسکن مهر با وجود اینکه سود مالی چندانی را نصیب پیمانکاران فعال دراین پروژه نکرد اما عملا زمینه افزایش توان مدیریتی آنها را فراهم کرد به طوری که برخی از پیمانکاران این پروژه با اتکا به این تجارب جسارت سرمایه گذاری درکشورهای خارجی در قالب توسعه صدور خدمات مهندسی را پیدا کردند.
وی تاکید کرد: براین اساس شرکت تک ایستا بعد از گذار از تجربه مسکن مهر وارد مذاکره با یک هیات سرمایه گذاری در عراق شد که به دنبال آن ساخت هزار واحد مسکونی با فن آوری I.C.F در قالب یک شهرک هزار واحدی در حوالی شهر بغداد را در دستور کار قرار گرفت.
*ساخت واحدهای مسکونی به صورت ویلایی
مدیرعامل شرکت تک ایستا بااشاره به اینکه با توجه به شرایط فرهنگی مردم عراق که بیشتر به معماری سنتی علاقه مند هستند ساخت واحدهای مذکور به صورت ویلایی خواهد بود، تاکید کرد: بر اساس توافقهای صورت گرفته مقرر شده است که این واحدها در یک بازه زمانی یکساله ساخته شوند،اما به دلیل پاره‌ای از مشکلات مربوط به اخذ فاینانس و سایر محدودیت های موجود پیش بینی می شود که ساخت شهرک مذکور در 19 ماه به پایان برسد.
وی با اشاره به اینکه بانک توسعه صادرات همکاری بسیار خوبی دراین زمینه داشته است، تاکید کرد: بانک مزبور حمایتهای مطلوبی از شرکتهای فعال در امر صدور خدمات مهندسی داشته است که از جمله آن می توان به تهیه ضمانت نامه های ارزی اشاره کرد.
وی اضافه کرد:در مقابل معاونت نظارت راهبردی رویکرد سختگیرانه و انقباضی با این نوع شرکتها در پیش گرفته است این درحالی است که انتظار می رود با توجه به نتایج مثبت صدور خدمات مهندسی از در همکاری و حمایت با شرکتهای فعال این زمنیه درآید .
وی گفت: اشتغالزایی ،توانمند شدن توان فنی و اجرایی شرکتهای ساختمانی،ورود ارز به کشور و .. از جمله نتایج مثبت حضور شرکتهای ایرانی در امر صدور خدمات مهندسی است .
بازیار در ادامه تاکید کرد:با وجود اینکه طراحی سایت مربوط به پروژه هزار واحدی عراق را با تاییدیه کارفرما توسط مهندسان ایرانی انجام داده است،اما همزمان به دلیل عدم دارا بودن رتبه طراحی ، با مقاومت معاونت نظارت راهبردی مواجه شده است .
*عملیاتی شدن قوانین مربوط به صدور خدمات خواست ما است
بازیار در ادامه خواستار عملیاتی شدن قوانین مربوط به صدور خدمات مهندسی شد و خاطر نشان کرد: به عنوان مثال قوانین مربوط به تشویقهای صادراتی عملا اجرایی نمی شود، این در شرایطی است که دولت باید اقدام به عملیاتی کردن این نوع قوانین کند، چرا که این نوع شرکتها سرمایه و اعتبار خود را به خارج از کشور منتقل کرده اند و برای اینکه دچار مشکل نشوند دولت باید از آنها حمایت کند.
مدیر عامل شرکت تک ایستا تاکید کرد: چنانچه شرکتهای فعال در امر صدور خدمات مهندسی از سوی دولت حمایت نشوند فرصت رقابت در بازارهای بین المللی را از دست خواهند داد این در حالی است که حمایت دولت سبب تقویت این شرکتها خواهد شد که نتیجه بسیار مثبتی از ابعاد مختلف برای کشور به دنبال خواهد داشت.
  منبع : خبرگزاری فارس
  12:40   دوشنبه 7 آذر 1390  
 نظرات    
 
غلامرضا رزمگیر 22:55 دوشنبه 7 آذر 1390
1
 غلامرضا  رزمگیر
جامعه مهندسی کشور کیفیت مسکن مهر را ختی در حد قابل قبول هم نمی داند این موضوع به سادگی قابل سنجش است .متاسفانه مسکن مهر در صورت وقوع زلزله قتل گاهی به وسغت ایران است.
نازنین بهشتی 10:21 سه شنبه 8 آذر 1390
1
 نازنین بهشتی
با دیدگاهتون کاملا موافقم آقای مهندس رزمگیر
خدا عاقبت ساکنینش رو به خیر کنه
موسی حاجیان 15:35 چهارشنبه 9 آذر 1390
0
 موسی  حاجیان
من فکر میکنم در مسکن مهر حداقل ها رعایت شده اند اما در سایر ساخت و سازها که عموما توسط بساز وبفروشها است هیچ اصلی رعایت نشده است.
عادل گودرزی 00:19 یکشنبه 13 آذر 1390
1
 عادل گودرزی
خدمت آقای حاجیان عرض کنم که من به عنوان کارآموز توی سایت مسکن مهر بودم!!
1نفر شده بود نماینده ی ساختمون(نقش مجری) که به آکس میگفت ماکس!!!
نقشه هاشون رو که نگو!!
مثل پازل میچرخوندن ببینن کدوم نقشه به کدوم قطعه زمین میخوره!!!
2تا قطعه کنار هم ،یکیشون پی نواری داشت،اون یکی پی گسترده با 2تا شمع 9متری فول آرماتور داشت!!!
امیر یاشار فیلا 16:32 یکشنبه 13 آذر 1390
1
 امیر یاشار فیلا


جناب آقای مهندس گودرزی، سلام.
کلامی جذب‌کننده، لحنی شیرین، و قلمی شیوا دارید؛ تبریک می‌گویم.
امیدوارم فرصت آن را داشته باشید که اعضای این شبکه‌ی متخصصان را از این شیرینی‌ها بیش‌تر بهره‌مند کنید؛ به‌ویژه در زمینه‌های فنی همچون همین موضوعی که فرمودید.
پاینده و کامیاب باشید.
غلامرضا رزمگیر 21:54 دوشنبه 14 آذر 1390
0
 غلامرضا  رزمگیر
عدم رعایت اصول فنی در مسکن مهر نسبی است در واقع نمی توان عدم رعایت حد اقل ها ویا رعایت حد اقل ها را به کل مسکن مهر تعمیم داد .اما در علم مهندسی سازه رعایت سطح عملکرد کل سیستم مد نظر است به عنوان مثال عدم رعایت اصول فنی در بستر سازی پی تمامی دقت در اجرای اسکلت شامل کیفیت جوش کاری در سازه های فلزی یا آرماتور بندی مناسب در اسکلت بتنی را بی اثر می کند وسازه تحت نشت یا رانش پی فروریزش یا در آستانه فروریزش قرار می گیرد.
به نظر شما اتصال مستقیم تیر به ستون (قسمتی از تیر به ستون در اتصالات درختی ) با جوش گوشه با کنترل چشمی با کدام حداقل تناسب دارد؟ .
من تصاویر بسیار نگران کننده ای از مسکن دارم این تصاویر به مقام عالی وزارت راه وشهر سازی وکمیسیون اصل نود مجلس هم ارسال شد. در نتیجه خودم در آستانه فروریزش قرار گرفتم ودر حال حاضر هم تاوان این پیگیری هارا پس می دهم .
من سازه ای را می شناسم که مشاورش رتبه یک دارد به جای دیوار برشی بتنی در قاب خمشی فولادی بدون هرگونه کنترل حداقل ها از مهار بند استفاده شده است.