اخبار   
 

 حمایت 1200 میلیارد تومانی از مسکن مهر/ تخریب جایگزین احیا بافتهای فرسوده در یزد

خبرگزاری مهر: وزیر مسکن و شهرسازی از حمایت هزار و 200 میلیارد تومانی رئیس جمهور از طرح مسکن مهر در سطح کشور خبر داد...

خبرگزاری مهر: وزیر مسکن و شهرسازی از حمایت هزار و 200 میلیارد تومانی رئیس جمهور از طرح مسکن مهر در سطح کشور خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر در یزد، علی نیکزاد سه شنبه شب در جلسه شورای مسکن استان یزد اظهار داشت: از این مبلغ 400 میلیارد تومان توسط دولت، 400 میلیارد تومان توسط وزارت نیرو و 400 میلیارد تومان نیز توسط استانداران سراسر کشور تامین خواهد شد.
وی افزود: این خط اعتباری برای کمک به زیرساختهای طرح مسکن مهر در نظر گرفته شده است.
نیکزاد خاطرنشان کرد: با این حمایتها، روند اجرای طرحهای مسکن مهر سرعت بیشتری خواهد گرفت.
نیکزاد عنوان کرد: به دنبال حمایتهای رئیس جمهور، وزارت مسکن و شهرسازی نیز تمام تلاش خود را به کار می ‌گیرد تا بخشی از واحدهای مسکن مهر در سال جاری به بهره ‌برداری برسد.
یزد رتبه سوم در اجرای طرح مسکن مهر در کشور را داراست وزیر مسکن و شهرسازی همچنین رتبه استان یزد در اجرای طرح مسکن مهر در سطح کشور را رده سوم اعلام کرد. نیکزاد بیان داشت: استانهای مرکزی، سمنان، یزد و ایلام به ترتیب رتبه‌ های برتر را در اجرای طرح مسکن مهر در سطح کشور داشته‌ اند.
وی با اشاره به اینکه در سطح کشور 940 هزار نفر متقاضی مسکن مهر هستند، افزود: تاکنون برای تمام 940 هزار متقاضی زمین مورد نیاز تامین شده است.
نیکزاد یادآور شد: همچنین 810 هزار متقاضی نیز پروانه‌ های ساخت خود را از شهرداریهای سراسر کشور دریافت کرده‌ اند و 600 هزار واحد نیز به مرحله پی‌ ریزی رسیده‌ اند.
روند احداث مسکن مهر در کشور باید سرعت بگیرد
وی با اشاره به بازدیدهای خود از پروژه‌های مسکن مهر در شهرستان‌های میبد، اردکان، ابرکوه و یزد، روند اجرای این پروژه را مطلوب ارزیابی کرد و خواستار سرعت بخشیدن به اجرای این طرح در سراسر کشور شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیمه کارگران ساختمانی مسکن مهر نیز اظهار داشت: بر اساس مصوبه اخیر قرار است از کارگران ساختمانی مسکن مهر فقط 700 هزار ریال دریافت شود که این مصوبه به سازمان تامین اجتماعی نیز ابلاغ شده است.
بافت قدیمی یزد مدتی به جای بهسازی و احیا، تخریب می شود
نیکزاد همچنین با اشاره به وضعیت ساخت و ساز در بافتهای قدیمی در راستای تصمیم دولت برای بهسازی و نوسازی بافت‌های قدیمی و فرسوده نیز خاطرنشان کرد: در سفر قبلی خود به استان یزد متوجه شدم که یکی از تشکیلات دولتی استان یزد در این زمینه اعلام محدودیت کرده و اجازه ساخت و ساز در بافت قدیم را نمی‌دهد که این امر سبب می ‌شود، بافت قدیمی یزد به جای بهسازی و احیا، تخریب شود.
استاندار یزد نیز در این جلسه با قدردانی و ابراز خرسندی از اینکه وزیر مسکن راس شش ماه سفر دوم خود را به استان یزد برای بازدید از پروژه‌های مسکن مهر انجام داده است، افزود: درست شش ماه پیش نیز این سفر انجام شد که به طور قطع تاثیر مثبتی در روند اجرای این پروژه خواهد داشت.
7.5 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته به یزد محقق شد
محمدرضا فلاح‌زاده خاطرنشان کرد: وزیر مسکن و شهرسازی در سفر قبلی خود به استان یزد 7.5 میلیاد تومان به استان اختصاص داد که این اعتبار محقق شد.
وی با اشاره به اینکه در جلسه قبلی شورای مسکن استان یزد که با حضور وزیر مسکن انجام شد، طرح‌ هایی به تصویب رسید، عنوان کرد: این مصوبات با همکاری بانک مسکن، اداره تعاون، شهرداری‌ها، ادارات خدمات‌رسان نظیر آب، برق، گاز و مخابرات و ... پیگیری شد و نتایج مطلوبی نیز به دنبال داشت.
در جلسه شورای مسکن مهر استان یزد که با حضور مسئولان دستگاه‌ های مرتبط با امر مسکن برگزار شده بود، مشکلات پیش ‌روی احداث مسکن مهر همچنین بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده و قدیمی در استان یزد مورد بررسی قرار گرفت.
وزیر مسکن و شهرسازی در سفر یک ‌روزه خود به استان یزد از پروژه مسکن مهر در شهرهای میبد، اردکان، ابرکوه و یزد دیدن کرد و پس از شرکت در جلسه شورای مسکن، یزد را به مقصد تهران ترک کرد.
  منبع : خبرگزاری مهر‌
  11:57   چهارشنبه 30 تیر 1389  
 نظرات