اخبار   
 

 قیمت مسکن در کوتاه‌مدت افزایش نمی‌یابد

روند کنترلی قیمت مسکن در سال آینده کوتاه‌مدت خواهد بود و بسته‌های تشویقی و حضور فعال دولت تنها برای مدت معینی قابل توجیه است...

ایلنا: یک کارشناس اقتصاد مسکن گفت: قیمت مسکن در سال آینده در حوزه تولید و بازار عرضه آن به دلیل حضور فعال دولت و اجرای بسته‌های تشویقی افزایش نخواهد یافت.
بابک حاجیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: این روند کنترلی قیمت مسکن در سال آینده کوتاه‌مدت خواهد بود و بسته‌های تشویقی و حضور فعال دولت تنها برای مدت معینی قابل توجیه است.
به گفته وی، اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها تا سال آینده در فرآیند تولید مسکن اثرگذار نخواهد بود و قیمت تمام شده تولید با افزایش مواجه نمی‌شود؛ زیرا بازار مصالح ساختمانی تحت کنترل دولت است و دولت هر گونه تغییرات در این بازار را کنترل و نظارت خواهد کرد.
این کارشناس مسکن در عین حال گفت: در صورت ادامه روند فرآیند تولید به صورت سنتی و نیمه‌صنعتی، قیمت مسکن چه در حوزه تولید و چه در بازار عرضه آن به طور یقین در بلندمدت با افزایش مواجه می‌شود و سیاست‌های کنترلی دولت نیز قادر به مهار آن نخواهد بود.
وی همچنین تغییر فرآیند تولید از سنتی به صنعتی را در حال حاضر روندی اشتباه توصیف کرد و گفت: متاسفانه فرآیند صنعتی‌سازی در کشور به دلیل عدم تعریف مشخص از ساختار آن به بیراهه رفته و نمی‌توان این را ادعا کرد که صنعتی‌سازی در کشور به معنای واقعی در حال اجرا است.
  منبع : ایلنا
  12:25   یکشنبه 3 بهمن 1389  
 نظرات