اخبار   
 

 قیمت مسکن واجاره بها هم کاهش می‌یابد

معاون وزیر مسکن و شهرسازی با تاکید بر رشد 43 درصدی صدور پروانه ساختمانی در کشور، گفت: با تکمیل پروژه‌های مسکن مهر علاوه بر قیمت مسکن، اجاره بها هم کاهش می‌یابد...

ابوالفضل صومعلو درباره پیش بینی آینده بازار مسکن گفت: بازار مسکن با توجه به ماهیت ناهمگن، غیر قابل واردات، زمان بر، سرمایه بر بودن ساخت و ارتباط گسترده با سایر حوزه های اقتصاد ظرایف و پیچیدگی های خاصی دارد.
به گزارش مهر،وی افزود: مطالعات کارشناسی و تجاربیات گذشته نشان داده است که بخش مسکن در کشور ما دارای دوره های رونق و رکودی است که به طور متناوب ایجاد می شود؛ به همین دلیل پس از یک دوره رونق در سالهای 1385 و 1386 از اواسط سال 1387 این بخش به تدریج با کاهش در تولید مواجه شد.
معاون امور ساختمان و مسکن وزیر مسکن وشهرسازی تصریح کرد: این شرایط به نوعی با تثبیت و کاهش قیمتها در بازار نقل و انتقال واحدهای مسکونی همراه بود اما با راهکارهای اجرا شده در دولت، روند نزولی صدور پروانه های ساختمانی زودتر از زمان مورد انتظار، در پاییز سال گذشته متوقف و پس از آن به طور پیوسته با رشد مثبت همراه بوده است.
صومعلو خروج از رکود را بدون افزایش قیمت دانست و خاطر نشان ساخت: چون سیاست وزارت مسکن و شهرسازی در دوره جاری تحریک عرضه است و نه تقاضا؛ از این رو ضمن تداوم ثبات در قیمتهای مسکن، در سه ماهه ابتدایی سال جاری برای بیش از 161 هزار واحد مسکونی پروانه ساختمانی صادر شد به طوریکه رشد 43 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد.
معاون وزیر مسکن و شهرسازی خاطر نشان کرد: با توجه به سیاستهای اجرا شده در زمینه کنترل قیمت در بازار مسکن می توان پیش بینی کرد با تکمیل و عرضه نزدیک به یک میلیون واحد مسکن مهرعلاوه بر قیمت مسکن ، بازار اجاره نیز از تاثیرات مثبت این راهکارها بهره مند شود.
صومعلو سیاست کلی وزارت مسکن را کاهش نوسانات ، ثبات قیمتی و رونق تولید در آینده معرفی کرد.
  منبع : خبر آنلاین
  11:37   چهارشنبه 7 مهر 1389  
 نظرات