اخبار   
 

 وام خرید مسکن افزایش نخواهد یافت

مدیرکل امور اعتبارات و سرمایه گذاری بانک مسکن که در برنامه کلید مسکن حضور یافته بود، با تاکید بر تورم زا بودن وام خرید مسکن گفت: در شرایط فعلی بازار، هر گونه تحریک تقاضا از طریق وام خرید منجر...

مدیرکل امور اعتبارات و سرمایه گذاری بانک مسکن که در برنامه کلید مسکن حضور یافته بود، با تاکید بر تورم زا بودن وام خرید مسکن گفت: در شرایط فعلی بازار، هر گونه تحریک تقاضا از طریق وام خرید منجر به افزایش قیمت مسکن می‌شود.
وی همچنین در ادامه افزود: البته رویکرد بانک در جهت حمایت از تولید مسکن و در جهت افزایش تعداد و میزان سقف وام ساخت مسکن می باشد که در قالب وام ساخت به متقاضیان و همچنین وام ساخت به انبوه سازان که قابل انتقال به متقاضیان نهایی است در دستور کار بانک قرار دارد.
سربندی در ادامه با اشاره به تسهیلات واگذار شده به پروژه های مسکن مهر در این بانک تاکید کرد: با توجه به رویکرد بانک در راستای حمایت از تولید مسکن در کشور و به عنوان بانک تخصصی این بخش، برای متقاضیان مسکن مهر در زمین های دولتی به روش ساخت سنتی 20 میلیون و در قالب ساخت به روش صنعتی 25 میلیون وام در حال واگذاری است که نرخ سود بانکی این وام ها برای کلان شهر ها و تهران 9 درصد برای مراکز استان ها 7 درصد و برای سایر شهرها به 4 درصد کاهش یافته است که این اتفاق می تواند تأثیرات مثبتی در روند افزایش ساخت و ساز مسکن در کشور داشته باشد.
سربندی در ادامه در پاسخ به این سوال که تدوام مسکن مهر و اعطای تسهیلات در آینده به چه صورت خواهد بود، خاطر نشان کرد: با توجه به نظر مثبت مسئولین که در راستای تداوم طرح مسکن مهر در کشور است و همچنین افزایش دوبرابری حجم ریالی خط اعتباری اختصاص یافته به مسکن مهر تا 7 هزار میلیارد تومان هیچ مشکلی برای پرداخت این تسهیلات به مسکن مهر نخواهد بود.
وی همچنین در پایان به اشاره به بررسی های این بانک برای افزایش سقف وام ساخت گفت: طرحهایی در دست بررسی داریم که در صورت کسب مجوزهای لازم . مورد نظر از سوی شورای پول و اعتبار وام ساخت مسکن را افزایش دهیم.
همجنین در این برنامه وضعیت مسکن مهر استان مازندران با پخش گزارش های مستندی مورد ارزیابی قرار گرفت و معاون عمرانی استانداری مازندران به عنوان مهمان تلفنی برنامه پاسخ گوی سوالات و مشکلات مردم در اجرای طرح مسکن مهر بود.
  منبع : معماری نیوز
  12:00   سه شنبه 22 تیر 1389  
 نظرات