اخبار   
 

 وام ودیعه مسکن قرض‌الحسنه می‌شود

معاون وزیر مسکن و شهرسازی از آغاز پرداخت وام ودیعه مسکن و قرض‌الحسنه شدن وام 4 تا 12 میلیونی ودیعه مسکن خبر داد...

معاون وزیر مسکن و شهرسازی از آغاز پرداخت وام ودیعه مسکن و قرض‌الحسنه شدن وام 4 تا 12 میلیونی ودیعه مسکن خبر داد.
احمد صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: پرداخت وام 4 تا 12 میلیون تومانی ودیعه مسکن آغاز شده است و در حال حاضر آمادگی پرداخت این وام وجود دارد. وی افزود: نرخ سود این وام برای تهران 9 درصد، مراکز استان‌ها 7 درصد و سایر شهرستان‌ها 4 درصد در نظر گرفته شده است که سعی خواهد شد تا نرخ سود این وام برای تمام کشور قرض‌الحسنه شده و 4 درصد شود.
صادقی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نرخ سود این وام از 12 درصد کمتر است هر چند تلاش می‌شود تا در جلسات خود در آینده نزدیک منابع مالی خود را افزایش دهیم تا نرخ سود این وام را قرض‌الحسنه کنیم.
معاون وزیر مسکن و شهرسازی گفت: این وام ودیعه به زمین‌هایی در بافت فرسوده که بیش از 150 متر مساحت داشته باشند تعلق می گیرد. به گفته وی، این وام برای تجمیع قطعات ریزدانه تعلق می‌گیرد بنابراین افرادی که قصد ساخت و ساز دربافت فرسوده دارند می‌توانند با دریافت این وام با خیال راحت‌تر یک واحد مسکونی را تا زمان اتمام ساخت واحد مسکونی اجاره کنند.
به گزارش خبرنگار فارس، رقم وام ودیعه مسکن در تهران 12 میلیون تومان در کلان‌شهرها 8 میلیون تومان، در مراکز استان‌ها 6 تا 7.5 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 4 تا 4.5 میلیون تومان است.
  منبع : خبرگزاری فارس
  10:32   یکشنبه 4 مهر 1389  
 نظرات