اخبار   
 

 ‌صنعتی‌سازی مسکن عرضه و تقاضا را متعادل می کند

دبیرعلمی دومین همایش فناوری‌های نوین ساختمانی و صنعتی سازی مسکن گفت : رویکرد صنعتی سازی مسکن که به تازگی در کشور مطرح شده پیامد تعادل بین عرضه و تقاضا و رشد کیفیت ساخت وساز را به همراه دارد...

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا ' محسن تهرانی زاده 'روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت : صنعتی سازی معایبی با خود دارد که از جمله بومی سازی صنعت ساختمان و فناوری مورد نظر، تنوع ساختمان سازی که در درون خود باید صنعتی سازی را حل کند و نیز مبانی و تئوری که باید در ساخت وساز مورد توجه قرار گیرد .
وی یادآورشد : هنگامی که وزارت مسکن وشهرسازی مرکز تحقیقات ساختمان ومسکن را به عنوان مسئول بررسی و ارزیابی فناوری‌های نوین ساختمانی مشخص کرد، این مرکز با حدود یکهزار درخواست در این زمینه روبه رو شد که ازاین مجموعه 280 درخواست برای حدود 90 سیستم ساختمانی مورد پذیرش قرار گرفت .
تهرانی زاده افزود: بسیاری از درخواست‌ها درارتباط با فناوری‌هایی بود که از نظر وضعیت لرزه خیزی با شرایط کشور همخوانی نداشت .
مرکز آمار ایران در سال 87 اعلام کرد : نتایج سرشماری نفوس ومسکن 85 نشان می دهد که 38 درصد واحد های مسکونی کشور دارای اسکلت های فلزی و بتنی هستند و این درحالی است که ایران به عنوان یکی از 10 کشور جهان محسوب می شود و بیشترین تلفات انسانی و خسارات مادی از سوانح طبیعی بویژه سیل و زلزله را تاکنون داشته است .
تهرانی زاده افزود : طی روزهای یکم و دوم آذرماه و همزمان با برپایی همایش فناوری‌های نوین ساختمانی و صنعتی سازی مسکن از مجموع 91 مقاله دریافتی ، 55 مقاله ارایه می شود که 25 مقاله شفاهی و 15 مقاله سفارش داده شده از سوی صاحب نظران خواهد بود.
وی افزود: مساله مهمی که در این همایش مورد بررسی قرار می گیرد ، اینکه برای بهره گیری از فناوری‌های نوین و اجرای صنعتی ساختمان‌ها چه موانع ومشکلاتی وجود دارد و طی دو نشست در کارگاه های تخصصی اهل حرفه به ارزیابی جهات مختلف مسایل این بخش می پردازند .
تهرانی زاده گفت : برای سیستم ها و فناوری‌های نوین ساختمانی که مورد تایید قرار گرفته دستورالعمل مشخص و معینی در شیوه ساخت وساز وجود ندارد و لازم است در این همایش به بحث های کارشناسی در این ارتباط نیز پرداخته شود .
وی از آسیب شناسی موانع توسعه صنعتی سازی ساختمان در کشور ، درس‌هایی از تجارب جهانی در صنعتی سازی ساختمان و استفاده از فناوری‌های نوین ساختمانی ، کاربرد فناوری‌های نوین ساختمانی در مسکن روستایی ، راهکارهای استفاده از مصالح بومی در صنعتی سازی ساختمان و نحوه تهیه و تدوین دستورالعمل‌های طراحی ، اجرا و نظارت در سیستم های جدید ساختمانی به عنوان بخشی از محورهای مورد بحث همایش نام برد .
قرار است در حاشیه این همایش که در مرکز تحقیقات ساختمان ومسکن برپا می شود ، نمایشگاه فناوریهای نوین ساختمانی نیز برپا شود .
  منبع : ایرنا
  17:37   یکشنبه 23 آبان 1389  
 نظرات