اخبار   
 

 رشد غیر منطقی مسکن کنترل می شود

رئیس اتحادیه املاک کشوری با بیان اینکه در حال حاضر روند روبه رشد قیمت مسکن استیجاری در کشور کنترل شده است از تک نرخی شدن بهره های بانکی به عنوان مهمترین دلیل افزایش قیمت مسکن های استیجاری نام برد...

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)، " مصطفی قلی خسروی" در گفتگوی اختصاصی با اکونیوز با بیان اینکه در حال حاضر به علت آغاز سال تحصیلی جدید و ساکن شدن اکثریت قریب به اتفاق مستاجران در محل های سکونت قدیم و یا جدید خود روند رو به رشد قیمت های مسکن استیجاری کنترل شده، گفت: سود پایین بهره بانکی باعث افزایش قیمت مسکن استیجاری شده است.
رئیس اتحادیه املاک کشور ادامه داد: تک نرخی بودن سود بانکی و سیاست کاهش بهره در کشور را یکی از علل رشد قیمت مسکن های استیجاری است و ازآنجا که سرمایه گذاران سپرده های بانکی به علت پایین بودن نرخ بهره تمایلی به سپرده گذاری در بانک ها ندارند به همین دلیل با خرید خانه و اجاره آن باعث آشفتگی های قطعی در بازار مسکن استیجاری شده اند.
وی تصریح کرد: البته با الزام بنگاه های املاک ملکی به سیستم کد رهگیری تاکنون توانسته ایم از رشد کاذب و غیر منطقی قیمت مسکن جلوگیری نماییم.
رئیس اتحادیه املاک کشوری در خصوص نقش مسکن های مهر در کنترل قیمت مسکن کشور گفت: از آنجاییکه کشور ما صاحب یک جمعیت جوان می باشد و برای اینکه بتوانیم عرضه و تقاضا را در کشور برابر کنیم نیاز به احداث سالانه 2 میلیون مسکن در کشور داریم که سیاست های مسکن مهر دقیقا این اهداف را دنبال می کند و می تواند نقش بسزایی در کنترل قیمتها و جلوگیری از افزایش کاذب قیمت داشته باشد.
  منبع : اکو نیوز
  12:12   چهارشنبه 28 مهر 1389  
 نظرات