اخبار   
 

 نسخه اشتغالزایی مسکن مهر اجرا می‌شود

وزیر تعاون با اعلام اینکه نسخه مسکن مهر در جریان اشتغال اجرا می شود، گفت: سازماندهی و توانمندسازی جوانان بر عهده وزارت تعاون قرار گرفته...

وزیر تعاون با اعلام اینکه نسخه مسکن مهر در جریان اشتغال اجرا می شود، گفت: سازماندهی و توانمندسازی جوانان بر عهده وزارت تعاون قرار گرفته است.
محمد عباسی در گفتگو با مهر در خصوص راه اندازی طرح مسکن مهر توسط دولت و از طریق تعاونیها، گفت: در جریان اشتغال نیز با همان نسخه مسکن مهر و با ابزار تعاون توانمندیهای جوانان تجمیع خواهد شد.
وزیر تعاون با تاکید بر اینکه وقتی مردم خودشان حرکت می کنند و در کنار یکدیگر قرار می گیرند تغییر ایجاد می شود، اظهار داشت: بررسی سابقه پیشرفت در کشورهای توسعه یافته نیز نشان می دهد که اقدامات آنها از طریق کار و تلاش صورت گرفته است.
عباسی ادامه داد: با تشکیل تعاونیهای دانش بنیان در سطح استانها مزیتهای اقتصادی و فرصتهای جدید اشتغال ایجاد می شود. بنابراین تمام دولت ایستاده است تا به عنوان پشتوانه، از برنامه های توسعه ای حمایت کند.
وی با اشاره به اینکه بانک توسعه تعاون نیز پس از شکل گیری در حال رشد و توسعه است، خاطر نشان کرد: باید زمینه های حضور سرمایه گذاران در قالب تعاونیها در استانها تقویت شود.
وزیر تعاون تاکید کرد: منظور از تعاون فقط اضافه شدن یک وزارتخانه نیست چون تعاون یک شیوه است. ایران از معدود کشورهایی است که تعاون در قانون اساسی آن آمده است.
به گفته عباسی، هم اکنون 3 میلیارد نفر از مردم در دنیا به نحوی به اقتصاد تعاون مرتبط هستند. بنابراین رویکرد تعاونیها مخالفت با توسعه سرمایه داری و نظام های کاپیتالیستی است.
وی اقتصاد دولتی را یک حضور ناموفق در عرصه اقتصادی کشور دانست و با تاکید بر اینکه به این دلیل ما اقتصاد دولتی را تبلیغ نمی کنیم، گفت: در بخش تعاون، در کنار هم قرار گرفتن افراد تابعی از قانون و قائده است و این مسئله ضرورت اقتصاد تعاونی را در کشور می نمایاند.
وزیر تعاون اظهار داشت: در جریان اشتغال نیز کار سازماندهی و توانمندسازی جوانان به عهده وزارت تعاون گذاشته شده است بنابراین فرایند اشتغال باید به لحاظ علمی مدنظر برنامه ریزان قرار گیرد.
عباسی افزود: تعاونیها به دنبال این هستند که در جریان توانمندسازی جوانان، فرصتهای جدیدی را نیز در اشتغال فراهم کنند وگرنه هم اکنون نیز فرصتهای زیادی در بازار کار وجود دارد که شناخته شده است.
وی در پایان سخنانش از بازتعریف تعاون در سالهای اخیر سخن گفت و بیان داشت: سیاستهای اصل 44 نیز یک بار دیگر اهداف قانون اساسی را در توسعه تعاونیها مدنظر قرار داد.
  منبع : خبرگزاری مهر‌
  10:24   دوشنبه 31 خرداد 1389  
 نظرات