اخبار   
 

 سهم صنعتی‌سازی مسکن 17 برابر شد

وزیر مسکن با بیان اینکه ترویج صنعتی‌سازی مسکن بر عهده شرکت «مپسا» قرار دارد از افزایش سهم ساخت‌وسازهای مسکونی از یک درصد به 17 درصد طی یک سال گذشته خبر داد...

علی نیکزاد گفت: هم‌اکنون 5/17 درصد از واحدهای مسکونی مهر سراسر کشور به روش صنعتی ساخته می‌شوند که این امر حاکی از پیشرفت قابل توجه در بحث ساخت مسکن با استفاده از فناوری‌های نوین است.
به گزارش دنیای‌اقتصاد و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت مسکن، نیکزاد ضمن توانمند توصیف کردن شرکت‌ها و انبوه‌سازان داخلی در زمینه ساخت صنعتی مسکن تصریح کرد: رواج شیوه عقد قرارداد با قیمت مقطوع برای ساخت هر مترمربع باعث شد تا آنها بهره‌وری را بالا برده و دنبال استفاده از تکنولوژی‌های نوین در ساخت واحدهای مسکونی مهر باشند. وزیر مسکن و شهرسازی ادامه داد: مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن نیز از آمادگی کامل برخوردار است تا خدمات لازم را به افراد یا شرکت‌هایی که قصد آوردن فناوری نوین را دارند ارائه دهد.
همچنین ترویج صنعتی‌سازی مسکن یکی از وظایفی است که در شورای عالی مسکن به شرکت مپسا به عنوان یک شرکت دولتی زیر نظر وزارت صنایع و معادن تکلیف شده است.
وی گفت: زمانی که می‌خواستیم با شرکت‌های خارجی مسلط به صنعتی‌سازی مسکن قرارداد ببندیم شرکت‌ها و انبوه‌سازان داخلی به صورت جدی از ما خواستند تا با انجام ندادن چنین کاری فرصت را در اختیارشان قرار دهیم که ما نیز این خواسته آنها را قبول کردیم.هم‌اکنون از مجموع یک میلیون واحد مسکونی در دست ساخت مسکن مهر، 175هزار واحد به شیوه صنعتی ساخته می‌شود.
  منبع : دنیای اقتصاد
  11:30   چهارشنبه 31 شهریور 1389  
 نظرات