اخبار   
 

 آشتی مرکز تحقیقات مسکن با خانه‌های چوبی

ماجرای ساخت چند بلوک مسکونی سه طبقه با سیستم چوبی در شهر جدید پرند که ماه گذشته با ایراد فنی از سوی مرکز تحقیقات مسکن وابسته به وزارت مسکن مواجه شد، ظاهرا ختم به خیر شده و به‌زودی قرار است گزارشی با عنوان رفع عیوب در این سازه‌ها منتشر شود...

رییس مرکز تحقیقات مسکن در این‌باره به خبرگزاری فارس گفت: «یک تیم فنی از کارشناسان مرکز تحقیقات مسکن در حال بررسی محدودیت‌ها و نواقصی که در احداث 75 خانه چوبی احداث شده در پرند صورت گرفته، هستند و تا اواخر مهر ماه جاری این گزارش اعلام می‌شود.
کارشناسان مرکز تحقیقات در این بررسی سعی دارند تا نواقص رخ داده در این واحدهای مسکونی را برطرف و راهکارهایی برای توسعه فناوری این واحدهای مسکونی در کشور ارائه دهند.»
فاطمی عقدا خاطرنشان کرد: نواقص محرز شده در خانه‌های چوبی در بخش اتصالات بوده است، اما به هر حال امید است تیم علمی مرکز تحقیقات مسکن که در حال کار کردن روی این موضوع است، بتواند راهکار علمی برای اجرای طبقات بیشتر از سه طبقه به این نوع فناوری افزوده شود.
این مقام وزارت مسکن که پیشتر به‌صورت صریح به احداث ساختمان چوبی سه طبقه در پرند به عنوان منطقه زلزله‌خیز، ایراد گرفته بود و حتی بحث جلوگیری از ادامه کار در این پروژه شنیده شد، دیروز اعلام کرد: باید راهکاری ارائه کرد که در مناطق با ریسک بالا امکان ساخت‌ خانه‌های چوبی سه طبقه نیز فراهم شود.
  منبع : دنیای اقتصاد
  12:27   یکشنبه 18 مهر 1389  
 نظرات