اخبار   
 

 رشد 66 درصدی صدور پروانه های ساختمانی

وزیر مسکن و شهرسازی از رشد 66 درصدی صدور پروانه های ساختمانی در تهران خبرداد و گفت: با شرایط و امکاناتی که طرح مسکن مهر ارائه می شود، افراد متقاضی ظرف مدت یکسال صاحبخانه شود...

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)، " علی نیکزاد" با بیان این مطلب افزود: با شرایط و امکاناتی که طرح مسکن مهر ارائه می شود، افراد متقاضی ظرف مدت یکسال صاحبخانه شود.
وزیر مسکن و شهرسازی گفت: آمار 4 ماهه ابتدایی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 66 درصدی در این زمینه را نشان می دهد که حاکی از تاثیر گذار بودن پرداخت تسهیلات در این بافتها است.
وی به اجرای مطلوب طرح مسکن مهر در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: تا پایان شهریور پی ریزی 950 هزار واحد مسکونی مهر شهری به اتمام رسید و اکثر متقاضیان نیز با دریافت پروانه ساختمانی در حال ساخت واحدهای مسکونی خود هستند .
نیکزاد با تاکید بر اینکه رئیس جمهور، اعضای دولت و استانداران در سراسر کشور از اجرای طرح مسکن مهر در راستای خانه دار شدن متقاضیان واقعی بخش مسکن حمایت می کنند، گفت: 140 هزار واحد مسکونی به تدریج تا پایان آذر ماه افتتاح می شوند.
وزیر مسکن و شهرسازی ادامه داد: به طور یقین پس از پایان مرحله اول افتتاح ها شاهد بهره برداری تعداد بیشتری واحد مسکونی در مرحله دوم افتتاح ها که با شروع زمستان آغاز می شود خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه مسائل مربوط به تامین تاسیسات زیربنایی و ساخت فضاهای روبنایی نیز در پروژه های مسکن مهر مورد توجه قرار دارد و اعتبارات لازم نیز برای آن پیش بینی شده است، تصریح کرد: با شرایط و امکاناتی که در این طرح ارائه می شود فرد متقاضی باید ظرف مدت یکسال صاحبخانه شود.
نیکزاد بیان کرد: هم اکنون 180 هزار متقاضی خود مالک در پرونده طرح مسکن مهر وجود دارد که خودشان زمین دارند و دولت به شرط داشتن سایر شرایط لازم، تسهیلات طرح مسکن مهر را در اختیار آنها قرار می‌دهد.
وزیر مسکن و شهرسازی از صنعتی سازی به عنوان رویکردی اساسی در تولید و ساخت مسکن به ویژه در طرح مسکن مهر یاد کرد و افزود: در حالی که تا یکسال قبل سهم صنعتی سازی مسکن به 2 درصد هم نمی‌رسید امروز در طرح مسکن مهر 18 تا 20 درصد از واحدهای مسکونی به روش صنعتی ساخته می شوند.
نیکزاد از افتتاح 1959 واحد مسکونی مهر در استان ایلام تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: در این استان 12 هزار و 222 نفر متقاضی واجد شرایط طرح مسکن مهر هستند که برای 12 هزار نفر از آنها پروانه ساختمانی صادر شده و عملیاتی پی ریزی نیز با همین تعداد به اتمام رسیده است .
  منبع : اکو نیوز
  10:34   پنجشنبه 8 مهر 1389  
 نظرات