اخبار   
 

 دخالت دولت در حوزه شهرسازی تخلف در قانون است

اجازه احداث یک طبقه اضافی روی پشت بام ساختمان‌های موجود تقریبا از اواخر دوران دولت نهم با مصوبه شورای عالی مسکن اجرایی شد که از بدو اجرای آن مخالفت‌ها در خصوص نحوه اجرای آن آغاز شد...

اجازه احداث یک طبقه اضافی روی پشت بام ساختمان‌های موجود تقریبا از اواخر دوران دولت نهم با مصوبه شورای عالی مسکن اجرایی شد که از بدو اجرای آن مخالفت‌ها در خصوص نحوه اجرای آن آغاز شد.
ایلنا: رییس جامعه مهندسان شهرسازی ایران گفت: اجازه احداث یک طبقه اضافی روی پشت بام ساختمان‌های موجود بدون در نظر گرفتن طرح جامعه شهرسازی تخلف قانونی محسوب می‌شود.
علی نوذرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با تأکید بر این که هر طرح شهری باید در قالب طرح جامع و از مسیر شوراهای شهری عبور کند، تصریح کرد: دخالت دولت در حوزه شهرسازی تخلف در قانون است و تعیین تراکم و فرآیند این طرح باید بر اساس طرح‌های جامع و تفصیلی و از مجاری شورای شهر اجرا شود.
به گفته نوذرپور هر پیشنهادی در حوزه شهرسازی بدون در نظر گرفتن طرح جامع شهری تخلف محسوب شده و نادیده گرفتن طرح جامع به معنای بی‌قانونی و تخلف درآن است.
رییس کمیسیون مسکن و شهر سازی مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که این طرح باید مجددا بررسی شود عنوان داشت: فرآیند بررسی این طرح باید ابتدا از کانال شورای شهر و در کمیسیون‌ها رسیدگی شود.
به گزارش ایلنا، اجازه احداث یک طبقه اضافی روی پشت بام ساختمان‌های موجود تقریبا از اواخر دوران دولت نهم با مصوبه شورای عالی مسکن اجرایی شد که از بدو اجرای آن مخالفت‌ها در خصوص نحوه اجرای آن آغاز شد.
بر اساس این طرح به کسانی که از مدت‌ها قبل پروانه ساخت دریافت و مجوز تراکم را نیز داشتند ولی بنا به دلایلی نمی‌توانستند آن را احداث کنند اجازه یک طبقه اضافی روی پشت بام ساختمان‌های این افراد با تسهیلات داده شد. بسیاری مصوبه شورای عالی مسکن را برای کاهش انتقادات از طرح مسکن مهر و افزایش تولید مسکن مهر اعلام کردند. برخی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز همچنان با این طرح مخالف هستند.
تکرار حوادث ریزش ساختمان سعادت آباد به دلیل عدم استحکام و ایمنی از معمترین دلایل مخاف منتقدان با این طرح است.
  منبع : ایلنا
  12:17   یکشنبه 10 مرداد 1389  
 نظرات