اخبار   
 

 تصمیمات جدید دولت برای تامین مسکن نیازمندان

وزیر مسکن و شهرسازی گفت: بانک مسکن برای نیازمندان مسکن حسابی باز کرده و از مردم ثبت نام کرده و تعهد می‌کند که طی یک سال به آن‌ها خانه بدهد...

وزیر مسکن و شهرسازی از برنامه‌ای که اجرای آن هنوز قطعی نشده است خبر داد و گفت: بنا به این برنامه، بانک مسکن برای نیازمندان مسکن حسابی باز کرده و از مردم ثبت نام کرده و تعهد می‌کند که طی یک سال به آن‌ها خانه بدهد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل ازایسنا،وزیر مسکن و شهرسازی ،با اشاره به اینکه براین اساس تسهیلات 20، 22 و 25 میلیونی به ترتیب برای سنتی‌سازی، نیمه‌صنعتی‌سازی و صنعتی‌سازی پرداخت می‌شود، تصریح کرد: افراد پس‌انداز(آورده) خود را در حسابی غیر قابل برداشت به مدت یک سال که در بانک مسکن گشوده می‌شود، واریز می‌کنند و سپس واحد مسکونی آنها مشخص و تا زمان تحویل مسکن به آن‌ها‌ سود روز شمار تعلق می‌گیرد و از این طریق منابع مالی پیمانکار نیز تامین می‌شود.
وی گفت: با جمع پس‌انداز و تسهیلاتی که توسط بانک پرداخت می‌شود، به افراد خانه‌ای واگذار می‌شود که توسط انبوه‌ساز ساخته شده است.
نیکزاد با اشاره به اینکه برای ساخت این واحدها زمین را با قیمت مقطوع به سازندگان واگذار می‌کنیم، گفت: ‌لازمه اجرای این طرح پشتیبانی یک سیستم مالی است که قبلا این کار را انجام داده است.
به گفته او این طرح از سوی شورای عالی مسکن تهیه شده و مصوبه هیات دولت است.
وزیر مسکن و شهرسازی با بیان اینکه همچنین ‌خانوارها می‌توانند مازاد مبلغی را که به عنوان یارانه دریافت می‌کنند برای فرزندان خود پس‌انداز کنند، اظهار کرد: به این پس‌اندازها نیز سود روزشمار تعلق می‌گیرد و فرزندان پس از 20 سال صاحب خانه شوند.
اتفاقی در قیمت مصالح ساختمانی رخ نمی‌دهد
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر چگونگی تغییر قیمت مصالح ساختمانی پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها؟ اظهار کرد: 75 درصد قیمت ساختمان مربوط به مصالح و حمل آن و 20 الی 25 درصد مربوط به دستمزد است اما از آنجاکه بنا شده پس از آزاد شدن قیمت‌ها منابع در اختیار وزارتخانه متولی قرار بگیرد معتقدم که با همکاری عزیزان در جامعه بزرگ صنعت که تا به امروز هم با وزارت صنایع و معادن همکاری کرده‌اند، اتفاقی درباره افزایش قیمت مصالح ساختمانی رخ نمی‌دهد. نیکزاد ادامه داد:‌ همچنین با توجه به این که قرار است سطح زندگی مردم در حمل ونقل شهری و برون شهری و همچنین در تامین اقلام کشاورزی توسط وزارت کشور، راه و ترابری، جهاد کشاورزی و بازرگانی و مدیریت شود موردی برای افزایش قیمت تمام شده ساختمان نمی‌بینم.
وزیر مسکن و شهرسازی تصریح کرد:‌ قراردادهای سال 1390 با آسانسور و بدون آن را به ترتیب با مبنای 300 و 310 هزار تومان زیربنای غیرمفید منعقد می‌کنیم.
  منبع : دولت
  13:13   سه شنبه 18 آبان 1389  
 نظرات