اخبار   
 

 گوگل: نقض حریم شخصی افراد شرط موفقیت من است

در حالی که اقدام گوگل در جهت جمع آوری بی اجازه اطلاعات شخصی کاربران سیستم عامل آندروید بسیار جنجال برانگیز شده این شرکت می گوید جمع آوری این اطلاعات برای تداوم کسب و کار آن ضروری است...

به گزارش فارس به نقل از وال استریت، افشای این مساله که گوگل با استفاده از آندروید اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی کاربرانش را جمع آوری می کند، باعث شده این شرکت به علت نقض حریم شخصی تحت پیگرد قانونی هم قرار بگیرد، با این وجود گوگل این اطلاعات را به شدت باارزش توصیف کرده و می گوید اقداماتی از این دست برای موفقیت و آینده تجاری گوگل اهمیت اساسی دارد.
گوگل سال گذشته هم با جمع آوری مخفیانه اطلاعات شبکه های بی سیم در دهها شهر اروپایی و آمریکایی خبرساز شده بود. در آن زمان گوگل ادعا کرد این اطلاعات را به طور تصادفی و در حین عکسبرداری از خیابان ها برای استفاده در سرویس نمای خیابانی خود گردآوری کرده است. ادعایی که توسط متخصصان و کارشناسان مستقل رد شد.
متخصصان می گویند گوگل از این اطلاعات مکانی برای بهینه سازی برنامه های کاربردی تلفن همراه و ارتقای کیفیت کارکرد آنها بهره می برد. همچنین این اطلاعات به شرکت های تبلیغاتی امکان می دهد تا بر اساس علائق و اماکن محل رفت و آمد کاربر تبلیغات خود را به وی ارائه دهند.
پیش از این اپل هم به خاطر اتهام مشابهی با انتقادها و حمله های شدید و گسترده مواجه شده بود. اما این شرکت هرگونه جمع آوری بدون اجازه اطلاعات را رد کرده است.
  منبع : خبرگزاری فارس
  11:10   سه شنبه 13 اردیبهشت 1390  
 نظرات