اخبار   
 

 تولید 22گیگاوات انرژی خورشیدی در آلمان

آلمان رکورد تازه ای را در تولید الکتریسیته با استفاده از انرژی خورشید ثبت کرده است، به طوری که 22 گیگاوات انرژی نیروگاه خورشیدی خود تولید کرده است...

به گزارش خبرگزاری مهر، آلمان که درنظر دارد تا سال 2022 عاری از انرژی هسته ای شود، اخیرا با توسعه نیروگاه های خورشیدی خود انرژی 22 گیگاواتی از خورشید گرفته که معادل خروجی 20 نیروگاه هسته ای است.

انرژی تولید شده در آلمان طی هفته های اخیر معادل خروجی 20 نیروگاه هسته ای است

نوربرت آلنوش مدیر موسسه صنعت انرژی تجدید شدنی در مونستر، شمال آلمان اظهار داشت که این انرژی 50 درصد سهم انرژی ملی را تشکیل می دهد.

وی افزود: تاکنون هیچ کشوری در این ابعاد الکتریسیته فتوولتائیک تولید نکرده است.

سال گذشته پس از فاجعه فوکوشیما آلمان تصمیم گرفت به کشوری فاقد انرژی هسته ای تبدیل شود، اعتراضات علیه انرژی هسته ای درست پس از این فاجعه شکل گرفتن و پس از بررسی ها دولت مرکل تصمیم گرفت که آلمان 8 راکتور از 17 راکتور هسته ای خود را بلافاصله تعطیل کند.

آلمان می تواند سهم بیشتری از نیاز خود به برق را از انرژی خورشید تأمین کند

این درحالی است آلنوش تأکید کرد که این دستاور نشان می دهد آلمان می توان سهم بیشتری از نیاز خود به نیروی برق را با انرژی خورشید تأمین کند.

دولت این کشور در بازسازی زیرساختهای انرژی این کشور سرمایه گذاری های قابل توجهی کرده و تلاش کرده که از این سرمایه گذاریها انرژی هسته ای را حذف کند، چرا که واحدهای تولید انرژی آلمان از سایر کشورهای جهان بسیار بیشتر است.

22 گیگاوات انرژی خورشید تولید شده در آلمان 50 درصد نیاز داخلی این کشور است

براساس یک گزارش از وزارت محیط زیست این کشور درحال حاضر مالیات دهندگان سالانه حدود 5 میلیارد دلار برای انرژی خورشیدی پرداخت می کنند. مرکل تاکنون تلاش کرده است که این قیمتها را کاهش دهد اما این تلاش با مخالفت پارلمان این کشور رو به رو شده است.

  منبع : خبرگزاری مهر
  11:31   چهارشنبه 10 خرداد 1391  
 نظرات    
 
م افتخاری 11:52 چهارشنبه 10 خرداد 1391
1
 م افتخاری
لازم به ذکر است که در کشور آلمان تعداد روزهای آفتابی کم و به قول خودشان نادر است در حالیکه در کشور عزیزمان روزهای غیرآفتابی بسیار کم و نادر هستند و از طرفی زمینهای بسیار وسیعی برای اجرای اینگونه پروژه‌ها وجود دارد و نیازمند عزمی پایدار و همتی والا برای اجرائی شدن...
همچنین میزان استفاده از برق در آن کشور به واسطعه صنعتی بودن احتمالاً بسیار بالا
عباس غفاری 18:16 پنجشنبه 11 خرداد 1391
0
 عباس غفاری
یک منبع ایده ال انرژی که هیچگاه اراده ای برای دیدن آن نداشته ایم.با کمترین سرمایه گذاری و عدم استفاده از تکنولوژی پیچیده وممنوعه میتوان ده ها وشاید صدها برابر رقم فوق الذکر انرژی تولیدکرد که از نتایج اولیه آن میتوان به حل اکثر مشکلات کشورمان در زمینه های اقتصادی اجتماعی زیست محیطی بهداشتی و حتی سیاسی اشاره کرد . . .
متاسفانه با وجود مزیت های بسیار این انرژی پاک و ارزان هیچگاه در برنامه های توسعه وحتی در برنامه هدفمندی یارانه ها و حامل های انرژی مورد توجه جدی قرار نگرفت.
پوریا مرادمند 20:34 سه شنبه 23 خرداد 1391
0
 پوریا مرادمند
واقعا برای کشور عزیزمون متاسفم....کجااییییید .....؟؟؟ کجاییید؟!!!