اخبار   
 

 تصویب تاسیس صندوق احیای بافت‌های فرسوده

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در بررسی طرح احیای بافت‌های فرسوده مصوب شد صندوقی با اعتبار اولیه حاصل از فروش بافت‌های فرسوده در کشور برای حمایت از این...

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در بررسی طرح احیای بافت‌های فرسوده مصوب شد صندوقی با اعتبار اولیه حاصل از فروش بافت‌های فرسوده در کشور برای حمایت از این طرح تاسیس شود.
سید محمد کاظم حجازی در گفت‌ و گو با خبرنگار باشگاه خبری فارس «توانا»، با بیان این مطلب اظهار داشت: لایحه بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده دولت به عنوان طرح از طرف نمایندگان کمیسیون عمران هفته گذشته در صحن علنی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت تصویب شد.
وی با بیان اینکه طرح احیای بافت‌های فرسوده در راستای یک حرکت مستمر در زمینه احیای بافت‌های فرسوده کشور مورد توجه قرار گرفته است، گفت: متاسفانه طی سال‌های اخیر این طرح کمتر مورد توجه قرار گرفته بود به طوری که از کل طرح‌های ارائه شده در شورای ‌عالی شهرسازی به عنوان بافت فرسوده در سراسر کشور، تاکنون کمتر از هفت درصد این طرح‌ها تصویب شده است.
به گفته حجازی طبق مصوبه مجلس، دولت مکلف به تدوین طرح جامع استفاده از معماری ایرانی در احیای بافت‌های فرسوده در کشور شده است.
عضو کمیسیون عمران گفت: نمایندگان این کمیسیون معتقدند باید احکام اجرایی برای عملیاتی کردن طرح احیای بافت‌های فرسوده از سوی دولت با قوت بیشتری دنبال شود.
  منبع : خبرگزاری فارس
  10:49   شنبه 26 تیر 1389  
 نظرات