اخبار   
 

 آزادراه «خرم زال» شاهکاری در راهسازی کشور

اعضای کمیسیون عمران و نمایندگان استان‌های لرستان و خوزستان در مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهوری با اشاره به آزادراه «خرم زال» به عنوان شاهکاری در راهسازی کشور خواستار تقدیر از وزیر راه و ترابری شدند...

به گزارش خبرنگار باشگاه خبری فارس «توانا» اعضای کمیسیون عمران و نمایندگان استان‌های لرستان و خوزستان در مجلس در نامه‌ای مشترک اعلام کردند: آزادراه خرم زال که با همت و تلاش بهبهانی وزیر راه و ترابری، پیمانکار و تمامی دست اندرکاران راهسازی کشور به بار نشست در ابعاد مختلف دارای مشخصه‌های ویژه‌ای است که می توان از آن به عنوان شاهکاری در ساخت آزادراه و بهره برداری در کشور نام برد. در ادامه این نامه آمده است: آزادراه خرم زال به عنوان گلوگاه شاهراه ترانزیتی شمال به جنوب کشور نقطة‌ عطفی در تاریخ ایران اسلامی در قالب مشارکت پیمانکاری اجرایی در ساخت آزادراه‌های کشور است.
نمایندگان مجلس تاکید کردند: علاوه براین با در نظر گرفتن زمان ساخت این آزادراه که از سال 84 آغازشده و هزینه‌ای بیش از 7500 میلیارد ریال در بر داشته از لحاظ مدیریت، سرمایه گذاری و انتخاب پیمانکار توانمند از ویژگی خاصی برخوردار است و با وجود داشتن 25 کیلومتر تونل (14 دستگاه تونل دو قلو) و تعداد 28 دستگاه پل بزرگ و عبور از مناطق کوهستانی و پرپیچ و خم و وجود نقاط پرحادثه فراوان، پیمانکار (طرف مشارکت) توانسته در مدت زمان بندی این پروژه را به اتمام رساند.
در پایان این نامه آمده است: آزادراه خرم زال قسمتی از بزرگراه آسیانی 8AH محسوب می شود که موجب تسریع و تسهیل در ارتباط بین نواحی شمالی و مرکزی کشور با مناطق جنوبی و غربی به ویژه بندر امام خمینی (ره) می شود.
  منبع : خبرگزاری فارس
  14:06   یکشنبه 23 آبان 1389  
 نظرات