اخبار   
 

 4 هزار واحد مسکونی در کشور بهسازی و نوسازی می‌شود

رییس بنیاد مسکن کشور گفت: در سال جاری شورای عالی مسکن تصمیم به بهسازی و نوسازی 400هزار واحد مسکونی در کل کشور را دارد.به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در همدان، علیرضا تابش در بازدید از طرح های بنیاد مسکن در روستای ورکانه در جمع خبرنگاران گفت: در سال جاری شورای عالی مسکن تصمیم...

رییس بنیاد مسکن کشور گفت: در سال جاری شورای عالی مسکن تصمیم به بهسازی و نوسازی 400هزار واحد مسکونی در کل کشور را دارد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در همدان، علیرضا تابش در بازدید از طرح های بنیاد مسکن در روستای ورکانه در جمع خبرنگاران گفت: در سال جاری شورای عالی مسکن تصمیم به بهسازی و نوسازی 400هزار واحد مسکونی در کل کشور را دارد که از این تعداد 200هزار واحد را رییس جمهور و هیات دولت متعهد شدند و 200هزار واحد دیگر را بنیاد مسکن، سهمیه استان ها به زودی تعیین می شود.
وی افزود : طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی از سال 85 آغاز شده و مقرر شده بود سالانه به 200هزار واحد مسکونی در روستا‌ها تسهیلات ارزان قیمت داده شود تا با مدیریت آن روستا ها را بهسازی شود.
تابش خاطرنشان کرد : از زمان اجرای این طرح تا به امروز یک میلیون واحد مسکونی با مردم عقد قرارداد و از این تعداد 760هزار واحد مسکونی تحویل شده و مابقی نیز در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی قرار دارند.
وی درباره ارائه تسهیلات به روستاییان در سال جاری گفت : در سال جاری وام های 10میلیون تومانی با سود 4 درصد در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به سهم 10هزار واحدی همدان در سال جاری بیان داشت : در طول مدت این طرح 50هزار واحد تسهیلات داده شده که 38هزار واحد آن به اتمام رسیده است.
تابش اظهار کرد: در کشور 3میلیون و 700هزار خانه روستایی داریم که 2میلیون آن غیر مقاوم هستند.
وی با اشاره به مقاوم سازی بیش از یک میلیون و 400هزار واحد از این تعداد گفت: مقرر شده بود که این تعداد در طی دو برنامه 5ساله انجام شود در حالی که آن را در یک برنامه انجام دادیم و امیدواریم تا پایان همین دولت این برنامه را به طور کامل انجام دهیم.
وی با تشکر از مشارکت 100 درصدی مردم در این طرح یکی از مهمترین دلائل موفقیت این طرح را مشارکت مردم دانست.
تابش در خصوص مسکن مهر در شهرهای زیر 25هزار نفر نیز گفت : در این شهرها وام های 20 و 25 میلیون تومانی داده می شود این وام ها هم به کسانی که زمین داشته باشند و هم به کسانی که زمین نداشته باشند تعلق می گیرد.
  منبع : ایسنا
  10:46   چهارشنبه 6 مرداد 1389  
 نظرات