اخبار   
 

 برای اولین بار در دنیا صورت گرفت؛استفاده از کامپوزیت در ساخت سقف های سنتی میدان امام علی(ع)

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری با اشاره به پروژه احیای میدان امام علی(ع) اعلام کرد: برای اولین بار در دنیا در ساخت سقف های سنتی میدان امام علی(ع) از مواد کامپوزیت استفاده شده است...

به گزارش ایمنا، حسین جعفری با بیان مطلب فوق گفت: برای اولین بار در دنیا، شهرداری اصفهان برای احداث سقف های سنتی میدان اصلی امام علی(ع) از مواد کامپوزیت استفاده شده است.
وی با بیان این که تاکنون ۸۶ سقف سنتی در میدان امام علی(ع) اجرا شده است، افزود: ۱۰۰ سقف باقی مانده در میدان اصلی نیز تا پایان سال جاری احداث می شود.
مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان سبک بودن، قابلیت انعطاف پذیری و مقام بودن در برابر آتش سوزی را از ویژگی مواد کامپوزیت عنوان کرد و اظهار داشت: وزن سقف های کامپوزیت ۶ الی ۷ تن است و یک پنجم سبک تر از سقف های سنتی معمولی می باشد.
جعفری با بیان این که یکی از اهداف پروژه میدان امام علی(ع)، احیای بازارهای قدیمی در این محدوده بوده است، تصریح کرد: اجرای ۵۰۰ سقف سنتی و ۱۴۵۰ جلد جهانی در بازارهای قدیمی میدان امام علی(ع) اجرا می شود.
وی با بیان این که در فاز دوم میدان امام علی(ع) بدنه سازی و کف سازی نیز در حال انجام است، ادامه داد: با احیای میدان امام علی(ع) بازار بزرگ سرپوشیده اصفهان به طول ۶ کیلومتر که در خیابان عبدالزراق از هم جدا شده بود به هم متصل می شود.
  منبع : ایمنا
  11:53   دوشنبه 29 آبان 1391  
 نظرات    
 
م افتخاری 12:56 دوشنبه 29 آبان 1391
0
 م افتخاری
چیزی که در گزارش تصویری تلویزیون نشان داده میشد حکایت از اجرای پوسته کامپوزیتی با نمای آجری بود که در ظاهر شمایی از گنبد آجری را تداعی میکند ولی با ساختار آن کلاً متفاوت است
آیا این جایگزینی برای احیای بافت از بین رفته است یا ترمیم بناهای موجود؟
رضا کمالی 23:26 سه شنبه 30 آبان 1391
0
 رضا کمالی
دست پیش را میگیرند که پس نیفتند.به این هم میگند معماری ؟؟؟؟؟؟بازسازی و احیا؟؟؟؟؟ماسمالی کردند تازه افتخار هم میکنند!!!