اخبار   
 

 آسفالت الیافی به خیابان های اصفهان می آید

مدیر عامل سازمان عمران شهرداری اصفهان از تولید و اجرای آسفالت الیافی برای اولین بار در مسیر ورودی به مجتمع تولیدی صفه خبرداد...

به گزارش ایمنا، اصغرکشاورز با اعلام این خبر گفت: سازمان عمران شهرداری اصفهان با هماهنگی و نظارت معاونت عمران شهری برای اولین بار در شهر اصفهان اقدام به تولید و اجرای آسفالت الیافی در مسیر ورودی به مجتمع تولیدی صفه جهت بررسی عملکرد این نوع آسفالت که جزء آسفالت های نوین می باشد کرده است.
وی با بیان این که در فرآیند تولید این آسفالت از الیاف پلی اولفین استفاده شده که تاثیرات قابل ملاحظه ای بر افزایش کیفیت آسفالت خواهد داشت اظهارداشت: این نوع آسفالت به دلیل خواص منحصر به فرد، موجب صرفه جوئی اقتصادی و کاهش هزینه های تولید خواهد شد .
وی اظهارداشت: کاهش موجی شدن آسفالت، کاهش ترکهای انقباضی، امکان کاهش ضخامت روکش، کاهش مصرف قیر و دوام بیشتر آسفالت از دیگر مزایای این نوع آسفالت می باشد. مدیر عامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با اشاره به تولید و اجرای آسفالت رنگی برای اولین بار در اصفهان اعلام کرد: این نوع آسفالت با توجه به رنگی که در آن استفاده می شود، معنا و مفهوم خاصی را ایجاد می کند.همچنین بهره گیری از این نوع روکش باعث جلوگیری از لغزندگی معابر در هنگام بارش باران می شود.
وی تصریح کرد: آسفالت رنگی معمولا در مکان های خاص مانند مسیر ویژه دوچرخه سواری یا خط ویژه خودروهای امدادی و فوریتی و موارد مشابه به این استفاده می شود.
کشاورز با بیان این که این نوع آسفالت جهت استفاده در نمایش مدل های ترافیکی، پارکینگها و ایستگاههای اتوبوس نیز کاربرد فراوانی دارد، ادامه داد: پوشش های آسفالت رنگی نه تنها تنوع رنگ نامحدودی دارند بلکه باعث تقویت سطح آسفالت می شوند همچنین در مقابل اشعه ماوراء‌بنفش با دوام بوده و رنگ پریدگی را به حداقل می رسانند.
  منبع : ایمنا
  11:33   یکشنبه 19 تیر 1390  
 نظرات    
 
نسیم موذن 02:33 دوشنبه 20 تیر 1390
1
  نسیم موذن
مطلب جالبی بود.ممنون
احسان کریمی 10:27 دوشنبه 20 تیر 1390
8
 احسان کریمی
ممنون جالب بود
اگه ممکنه مطالب جامعتری در خصوص ساختار کلی این نوع آسفالت برای من ارسال کنید