اخبار   
 

 تجهیز همه رایانه‌ها به گیرنده ماهواره‌ای مسیریاب

بیشتر رایانه‌های رومیزی و همراه که امروزه در سراسر جهان فروخته می‌شوند، فاقد گیرنده ماهواره‌ای مسیریاب GPS هستند تا امکان پخش نقشه‌های دیجیتالی آنلاین برای کاربران فراهم شود. اما به...

بیشتر رایانه‌های رومیزی و همراه که امروزه در سراسر جهان فروخته می‌شوند، فاقد گیرنده ماهواره‌ای مسیریاب GPS هستند تا امکان پخش نقشه‌های دیجیتالی آنلاین برای کاربران فراهم شود. اما به تازگی محصول کوچکی ساخته شده است که می‌تواند همه رایانه‌ها را به گیرنده GPS مجهز کند.
به گزارش فارس به نقل از الکترونیستا، این محصول جدید که حجم آن اندازه حافظه‌های فلش است USBGPS2/SMD9 نام دارد و از طریق ورودی USB به انواع دستگاه‌های الکترونیکی و دیجیتالی متصل می‌شود تا امکان دریافت نقشه‌های ماهواره‌ای برای کاربران فراهم شود.
این دستگاه که شامل تراشه هوشمند SiRF Star III می‌شود، فقط 18 گرم وزن دارد و در حالی که هم‌اکنون وارد بازار ژاپن شده، به راحتی با نرم‌افزار ژاپنی Super Mapple Digital Version 9 برای انتشار نقشه‌های آنلاین سازگاری دارد. قیمت این دستگاه که از هفته آینده وارد بازارهای اروپا نیز می‌شود،‌ 137 یورو است.
در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ رایانه‌های شخصی استفاده از این گیرنده ماهوره‌ای مسیریاب در نسل جدید محصولات خود را آغاز کرده‌اند و پیش‌بینی می‌کنند که نخستین رایانه‌های مجهز به این محصول را اواخر سال جاری میلادی روانه بازار کنند.
  منبع : خبرگزاری فارس
  10:48   یکشنبه 27 تیر 1389  
 نظرات