اخبار   
 

 تاکید بر مسوولیت مسوول کارگاه ساختمانی

گروه مسکن- مدیرکل اداره ساختمان و شهرسازی شهرداری تهران گفت: همواره با کارگرانی که در امر ساخت و ساز دخالت کرده و دستور مهندسان ناظر را به درستی اجرا نمی‌کنند مشکل...

گروه مسکن- مدیرکل اداره ساختمان و شهرسازی شهرداری تهران گفت: همواره با کارگرانی که در امر ساخت و ساز دخالت کرده و دستور مهندسان ناظر را به درستی اجرا نمی‌کنند مشکل داشته‌ایم.
محمدباقر خسروی در همایش کاردان‌های فنی افزود: هر چقدر که نقشه‌های ساختمانی درست ترسیم شوند، در نهایت کار به دست کارگرانی سپرده می‌شود که نقشه‌ها را به درستی اجرا نمی‌کنند، بنابراین در کلیه پروژه‌ها به ویژه پروژه‌های مسکونی به این نتیجه رسیده‌ایم که مسوول کارگاه باید دارای صلاحیت کافی برای نظارت در اجرای پروژه باشد.
در ادامه این همایش مهدی موذن، رییس کانون کاردان‌های فنی ساختمان با بیان اینکه براساس ماده 28 قانون نظام مهندسی که از سوی مجلس تصویب شده است، دو مجموعه سازمان نظام مهندسی و کانون کاردان‌های فنی باید در خدمت صنعت ساختمان باشد، اما متاسفانه این دو مجموعه از هم جدا هستند.
وی خاطرنشان کرد:‌ در شرایطی که کاردان‌های فنی ساختمان در اجرای پروژه‌ها حضور ندارند، چطور می‌توان از اجرای مقررات ملی ساختمان و استفاده از مصالح استاندارد اطمینان داشت.
  منبع : دنیای اقتصاد
  10:50   پنجشنبه 17 تیر 1389  
 نظرات